آژانس مسافرتی الفبای سفر

آژانس مسافرتی الفبای سفر|تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری 1400

آژانس مسافرتی الفبای سفر

آژانس مسافرتی الفبای سفر|تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری 1400

آژانس مسافرتی الفبای سفر
سئو
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور استانبول
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
www.alefbatour.com

تور ترکیه
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

خرید بلیط هواپیما
خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری
www.Trip.ir

بایگانی

دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۵۳ ب.ظ

۰

ترکیه، بهترین مقصد برای انواع گردشگری

دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۵۳ ب.ظ

گردشگری را می توان پویاترین صنعت در دنیا دانست و امروزه به قدری اهمیت پیدا کرده است که منبع درآمد بسیاری از کشورهای آسیایی واروپایی نظیر تایلند، سنگاپور، فرانسه، مالدیو، اسپانیا نیز تبدیل شده است.

یکی دیگر از کشورهایی که در این صنعت همواره توانسته است به پیشرفت های قابل توجهی برسد ترکیه می باشد که با برخورداری از انواع تمکانات و زیر ساخت های موجود به مقصدی ایده آل تبدیل شده است.

در ادامه به بخش های مختلف گردشگری در ترکیه مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

 

1- گردشگری پزشکی

 

به گزارش جامعه خبری تحلیلی الف، خدمات بهبود یافته همراه با فناوری پیشرفته، متخصصان ذیصلاح، در سال های اخیر ترکیه را به مقصدی جذاب میان گردشگران سلامت در سراسر جهان تبدیل کرده است. 

این کشور به دلیل برخورداری از بیمارستان های مدرن، پزشکان متخصص، نیروی انسانی آموزش دیده، زیرساخت های تکنولوژیکی و خدمات درمانی را که در حد استانداردهای جهانی ارائه می دهد گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و می توان آنتالیا را از برترین شهرها در این حوزه دانست.

 

 

2- گردشگری ماجراجویانه

 

به نوشته سایت سیرغ و به نقل از الفبا، مردم همواره به دنبال ماجراجویی هستند، از ماجراجویی در دل تاریخ گرفته تا غارها و دیگر پدیده هایی که در کره زمین قابل رویت هستند.

ترکیه نیز باتوجه به مکان جغرافیایی و قدمت خود مکانی برای عاشقان ماجراجویی است.

ویرانه های سانتا که منطقه ای باستانی که توسط یونانیان در مرز ترابزون و گمیشانه ساخته شده است تا آب انبار باسیلیکا در زیر زمین نمونه هایی از جاذبه های ترکیه برای ماجراجویی در عمق تاریخ این کشور می باشند.

 

 

3- گردشگری ساحلی و طبیعت گردی

 

سواحل همواره محبوبیت خاصی در میان مردم دارند و به نظر خبرگزاری ایلنا که نقل شده از الفبای سفر می باشد، بدروم یکی از شهرهایی محسوب می شود که توسط آب های فیروزه ای رنگ احاطه شده است و در تمام طول سال دارای تابش خورشید است و قایق های بادبانی بسیار زیادی در آب های فیروزه ای رنگ بدروم شناور هستند.

مارماریس و کوش آداسی نیز از دیگر بندرهای ترکیه هستند که سواحل زیبای این شهر ها و تفریحاتی که در آن مناطق وجود دارد همیشه گردشگران را به خود جذب می کنند.

البته که طبیعت ترکیه تنها به ساحل زیبای آن ختم نمی شود و طبیعت بکر و سرسبز موجود در اقصی نقاط ترکیه، این کشور را به مقصدی ایده آل برای طبیعت گردی تبدیل کرده است.

 

4- گردشگری فرهنگی

 

به گفته ی خبرگزاری تابناک، ترکیه مسیر طولانی را در تاریخ پشت سر گذاشته است و از طرفی باتوجه به قرار گیری این کشور در دو قاره، میتوان در هر نقطه آن شاهد بناهای تاریخی فراوان و فرهنگ های خاص مردم هر منطقه بود.

در این بین استانبول یکی از معروف ترین شهرهای ترکیه در گردشگری فرهنگی می باشد که با برخورداری از آثار تاریخی چون برج گالاتا، کاخ چراغان و مسجد سلطان احمد در کنار بازار سنتی و بزرگ (کاپالی چارشی) خود به سمبل تاریخ و فرهنگ ترکیه تبدیل شده است.

5- گردشگری ورزشی

 

بنابر ادعای ایسنا و به نقل از الفبای سفر، مردم ایران نیز در میان علاقه مندان به سفرهای خارج از کشور هستند و اغلب کشور های همسایه همچون ارمنستان، گرجستان، آذربایجان و امارات را انتخاب می کنند و از طرفی ترکیه به واسطه برخورداری از مرز مشترک با ایران و آب و هوای فوق العاده به محبوبترین کشور برای ایرانیان تبدیل شده است.

از طرفی همین نزدیکی و ساختارهایی همچون استادیوم های مدرن می تواند دلیل کافی برای برگزاری اردوهای ورزشی باشد و تیم های باشگاهی ایرانی اغلب اردوهای پیش فصل خود را در شهرهای این کشور برگزار می کنند.

 

هتل هایی چون:

 

تکسیم لاین استانبول

هتل کوناک

هتل گلدن پارک استانبول

هتل جواهیر شیشلی

گرانادا لاکچری بلک

هتل سی وی کی

دلفین بی گرند ریزورت آنتالیا

 

تنها تعدادی از هتل های معروف این کشور می باشند و می توان با اقامت در این هتل ها سفری آرام را تجربه کرد. 

 

6- گردشگری تجاری و دیگر صنایع

 

اما در پایان لازم دانستیم که بگوییم امروزه ترکیه علاوه بر صنعت گردشگری در دیگر صنایع دیگری نیز توانسته اند به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کنند .

به ادعای برنانیوز، صنعت خودروسازی در ترکیه نقش مهمی در بخش اقتصادی این کشور ایفا می کند و خودروسازی ترکیه به بخشی جدایی ناپذیر از شبکه جهانی پایه های تولید تبدیل شده است و نزدیک به 20 میلیارد دلار وسایل نقلیه موتوری و قطعات آن را صادر می کند.

لازم به ذکر است که گردشگری تجاری را نیز می توان در دسته دیگر از انواع گردشگری قرار داد که در پیشرفت چشمگیر گردشگری ترکیه تاثیر بسیار زیادی داشته است و از طرفی بسیاری از شرکت های مطرح در دنیا برای تجارت با ترکیه مخصوصا در خودرو به این کشور سفر می کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی