آژانس مسافرتی الفبای سفر

آژانس مسافرتی الفبای سفر|تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری 1400

آژانس مسافرتی الفبای سفر

آژانس مسافرتی الفبای سفر|تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری 1400

آژانس مسافرتی الفبای سفر
سئو
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور استانبول
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
www.alefbatour.com

تور ترکیه
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

خرید بلیط هواپیما
خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری
www.Trip.ir

بایگانی

آخرین مطالب

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

اروپا قاره ای بزرگ است اما کشورهای مستقل بسیاری دارد. در شرایط عادی، سفر از طریق چند کشور به معنی چندین بار درخواست ویزا و کنترل گذرنامه است. اما با داشتن ویزای شینگن و ورود از طریق هر یک از کشورهای عضو منطقه شینگن، به طور کلی می‌توانید بدون عبور مجدد از ایست‌های بازرسی و کنترل گذرنامه، به هر یک از کشورهای عضو دیگر دسترسی داشته باشید. به همین ترتیب، با داشتن ویزای شینگن، نیازی به درخواست ویزا برای هر یک از کشورهای عضو شینگن به صورت جداگانه و مستقل ندارید؛ بنابراین در وقت و پول صرفه جویی می‌کنید و نیازی به کارهای اداری زیادی ندارید.

نمونه‌ای از ویزای شینگن

تصویری از ویزای شینگن

لیست کشورهای شینگن

کشورهای منطقه شینگن شامل 26 کشور است. فهرست کشورهای عضو شینگن عبارت‌اند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس. کشورهای کوچک موناکو، سان مارینو و واتیکان در ناحیه شینگن نیستند و روابط رسمی متفاوتی با آن دارند. اما همه آن‌ها مرز مشترکی با کشورهای همسایه شینگن دارند و می‌توان از طریق ویزای شینگن به طور قانونی وارد آن‌ها شد. آندورا قرارداد رسمی با منطقه شینگن ندارد و کنترل‌های دائمی مرزی را حفظ می‌کند. در عوض، آندورا نیز ویزای شینگن را می‌پذیرد. بنابراین، اگر وارد خاک اسپانیا، فرانسه یا ایتالیا شوید، می‌توانید به هر یک از این کشورها نیز وارد شوید. با این حال، ویزای مولتی انتری شینگن (چند ورودی) برای بازگشت به اسپانیا یا فرانسه از آندورا در کنترل مرزی در سمت اتحادیه اروپا لازم است.
اگرچه کشورهای مادیرا، آزور و جزایر قناری عضو اتحادیه اروپا نیستند اما عضو شنگن هستند. از طرفی کشورهای ایرلند، رومانی، بلغارستان، کرواسی و قبرس با اینکه عضو اتحادیه اروپا هستند اما زیرمجموعه کشورهای شینگن محسوب نمی‌شوند.

✔ با مراجعه به لینک درج شده جدیدترین تغییرات در قوانین اخذ ویزای شینگن را بخوانید.

✔ پیشنهاد طلایی به شینگن دارها

✔ کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

 

نقشه کشورهای عضو شینگن

نقشه کشورهای عضو شینگن

انواع ویزای شینگن

کشورهای منطقه شینگن، به طور معمول یک ویزای شینگن معتبر برای کل منطقه شینگن صادر می‌کنند. همچنین ممکن است ویزاهایی صادر کنند که فقط برای کشور خودشان معتبر باشند و برای سایر کشورهای منطقه شینگن معتبر نباشند. بنابراین بررسی و اطمینان از معتبر بودن یا نبودن ویزا برای کل منطقه شینگن بسیار مهم است. به عنوان مثال دانمارک ویزاهایی صادر می‌کند که فقط برای دانمارک معتبر است. به عنوان مثال فردی با چنین ویزایی اگر بخواهد از طریق فرودگاه آلمان به دانمارک سفر کند، فرودگاه آلمانی از پذیرش این افراد جلوگیری می‌کند (و در غیر این صورت، از دسترسی به امکانات ترانزیت در فرودگاه آلمان جلوگیری می‌شود و مجبور به بازگشت به کشور مبدا خود می‌شوند). اگر چنین ویزایی برای شما صادر شده است، تنها گزینه شما "پرواز مستقیم" است.
بنابراین آنچه را که بعد از کلمه "معتبر برای" (Valid for) نوشته می‌شود بررسی کنید: اگر نوشته شده باشد "کشورهای شینگن" در این صورت وضعیت خوبی برای سفر به کشورهای عضو شینگن دارید. اما اگر نام یک کشور خاص را نوشته باشد از نظر سفر به سایر کشورهای عضو شینگن وضعیت خوبی ندارید و فقط به همان کشور خاص می‌توانید سفر کنید.

شینگن یعنی چه؟

شینگن نام دهکده کوچکی است که در ناحیه جنوب شرقی لوکزامبورگ قرار دارد. این دهکده، جایی است که کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند توافق نامه شینگن را امضا کردند.

شهر شینگن

دهکده شینگن که نام آن روی این قرارداد گذاشته شده است

تاریخچه ویزای شینگن

توافق نامه شینگن که در 14 ژوئن 1985 امضا شد‌‌. این قرارداد درواقع پیمانی است که بسیاری از کشورهای اروپایی را به سمت برداشتن مرزهای ملی خود سوق داد‌‌ تا یک اروپای بدون مرز به نام "منطقه شینگن" بسازند. این توافق نامه که در ابتدا فقط توسط پنج کشور اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ امضا شد‌‌، همچنان یکی از بزرگترین مناطق جهان است که کنترل مرز بین کشورهای عضو را پایان داده است.
مفهوم جابه‌جایی و عبور و مرور آزاد بین کشورهای اروپایی به زمان قدیم برمی‌گردد و می‌توان آن را در قرون وسطی یافت. در حالی که از زمان آسیب دیدن اروپا در نتیجه جنگ جهانی دوم‌‌، این ایده در زمان جدید مطرح شد. با این حال‌‌، اقدامات ملموس در این زمینه فقط در دهه 80 صورت گرفت‌‌، زیرا اروپا درگیر یک بحث همیشگی از دو بخش مخالف بود: یکی که از ایده اروپای آزاد بدون بررسی مرزهای داخلی در میان کشورها حمایت می‌کرد‌‌، و گروه دیگر که کاملاً مخالف ای امر بودند.
فرانسه و آلمان دو کشور پیشگام برای برداشتن گام اولیه در رابطه با مفهوم جابه‌جایی آزاد هستند‌‌، آن‌ها گام‌های بزرگی برداشتند و آن‌ها معمولاً توافق کردند که این مفهوم را سرانجام به مرحله بعدی یعنی توافق و اجرا برسانند. این دو کشور در 17 ژوئن 1984 اولین کشورهایی بودند که موضوع فوق را در چارچوب شورای اروپا در فونتنبلو مطرح کردند‌‌. سپس  همه آن‌ها تصویب کردند تا شرایط لازم برای جابه‌جایی آزاد شهروندان را تعریف کنند.
علی رغم اینکه که توافق نامه شینگن از جمله معاهدات و قوانین وضع شد‌‌ه، سال‌ها قبل نوشته شده بود اما اجرای واقعی آن یعنی ایجاد منطقه شینگن سرانجام در 26 مارس 1995 آغاز شد.

توافق‌نامه شینگن با حضورسیاستمدارانی از فرانسه، آلمان، بلزیک، لوکزامبورگ و هلند

14 ژوئن 1985 - در حال امضای توافق‌نامه شینگن با حضورسیاستمدارانی از فرانسه، آلمان، بلزیک، لوکزامبورگ و هلند

راحت‌ترین سفارت برای ویزای شینگن

در میان کشورهایی که ویزای شینگن صادر می‌کنند، کشورهایی هستند که گرفتن ویزای شینگن از طریق آن‌ها راحت و آسان است. کشورهای ایسلند، لتونی، استونی، فنلاند، اسلواکی، لهستان، یونان، جمهوری چک و لوکزامبورگ با ارائه مدارک لازم درصد بسیار بالایی از صدور ویزا دارند.

سخت‌ترین کشور برای ویزای شینگن

برخی از کشورها سخت‌گیری بیشتری برای صدور ویزا دارند و می‌توان گفت به ترتیب کشورهای بلژیک، مالت، سوئد، پرتغال، فرانسه، نروژ، اسپانیا، هلند، سوئیس و اسلوونی نرخ رد و ریجکت ویزای بالاتری نسبت به سایر کشورهای شینگن دارند. اما به طور ویژه برای ایرانیان کشورهای اتریش، فرانسه، آلمان و هلند، سخت‌تر ویزا صادر می‌کنند.

چگونه ویزای شینگن بگیریم؟

با وقت گرفتن از سفارت کشور مورد نظر به صورت اینترنتی یا روش مد نظر سفارت (شرایط سفارت کشورهای مختلف متفاوت است) و ارائه مدارک لازم می‌توانید اقدام کنید. مدارکی که معمولا مورد نیاز است: فرم تکمیل شده تقاضا که معمولا در سایت سفارت موجود است، عکس، پاسپورت معتبر، رزرو بلیط هواپیما برای ورود و خروج از شینگن، رزرو هتل، بیمه پزشکی و گواهی شغلی و وضعیت اقتصادی. (جهت اطلاع از آدرس و تلفن سفارت ها به لینک درج شده مراجعه کنید.)

بخشی از فرم تقاضانامه ویزای شینگن

بخشی از فرم تقاضانامه ویزای شینگن

هزینه اخذ ویزای شینگن

هزینه صدور ویزای شینگن بستگی به نوع ویزا و کشور مورد نظر دارد. برای ویزای نوع C که ویزای توریستی است مبلغ 80 یورو به ازای هر فرد بزرگسال باید پرداخت کنید. شما می‌توانید برای اخذ ویزا از شرکت‌های واسطه یا آژانس‌های مسافرتی کمک بگیرید، اگرچه ممکن است هزینه بیشتری پرداخت کنید اما روند صدور ویزا را بهتر طی می‌کنید و از تجربیات آن‌ها استفاده می‌کنید و احتمال گرفتن ویزا بالاتر می‌رود.

ویزای شینگن ارزان

به طور کلی نمی‌توان گفت کدام کشورها ارزان‌ترین ویزای شینگن را دارند. اما شما می‌توانید کشورهایی را انتخاب کنید که هزینه‌های سفر کم‌تری دارند. برای مثال می‌توانید هزینه‌های بلیط هواپیما، هتل و اقامت کشورها را با هم مقایسه کنید. می‌توان گفت کشورهای لاتویا، لیتوانی، ایسلند، یونان، اسپانیا، ایتالیا، جمهوری چک، لهستان و پرتغال هزینه ویزای کم‌تری دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۹ ، ۱۰:۴۸
alefbatour admin

شاید هنگامی که سرگرم تماشای عکس ها و فیلم ها در اینستاگرام و یا سایت ها هستید با تصاویری مواجه شوید که در نوع خود منصر به فرد باشند. تصاویری چون بالن های عظیم و رنگارنگی که در فراز منطقه ای با سنگ های مخروظی شکل در حال پرواز هستند و بسیاری از این موقعیت ها استفاده می کنند تا بهترین و زیباترین عکس ها را از خود ثبت کنند. کاپادوکیه (کاپادوکیا) دقیقا همینجاست! این جا یکی از خاص ترین مناطق دنیا می باشد که مخصوص تجربه تفریحات منحصر به فرد است. قطعا شروع این همه لذت و هیجان با رزرو تور ترکیه و کاپادوکیه است.

حال کمی با کاپادوکیه که به شهر بالن ها در ترکیه معروف است آشنا شویم.

مناطق مختلف کاپادوکیا را به صورت زنده تماشا کنید

 

 

کاپادوکیه کجاست؟

کاپادوکیا منطقه ای زیبا در مرکز ترکیه (استان نوشهیر) است که به دلیل مناظر افسانه ای، خانه های غارنوردی، صخره های قابل توجه و البته صدها بالون که هر روز صبح هنگام طلوع آفتاب در آسمان اوج می گیرند، شهرت و محبوبیت خاصی دارد. همچنین پیاده روی بسیار جذاب در این منطقه نیز از تفریحات هیجان انگیز می باشد که در واقع  امکان کاوش در تمام مسیرهای مختلف را فراهم کرده است.

منطقه کاپادوکیا در وسط یک منطقه آتشفشانی فعال آناتولی مرکزی واقع شده است. میلیون ها سال پیش سه کوه Erciyes ، Hasandağ و Güllüdağ آتشفشان فعال بودند. در واقع این فعالیت در دوره نوسنگی اتفاق افتاده و فوران های آتشفشانی چنان شدید بود که در بعضی از نقاط ضخامت گدازه تا 150 متر هم می رسید. در طول میلیون ها سال، آتشفشان ها، باد، باران و موجب شده اند تا مجسمه هایی در این منطقه پدیدار شوند. این سنگهای بازالت باقی مانده حال ساختارهای مخروطی شکل به خود گرفته اند که ارتفاع برخی از آنها به 45 متر می رسد. در قرن چهارم درون صخره‌های ایجاد شده مردم شبکه‌ای از تونل‌ها حفاری کرده‌اند. که این تونل‌ها بخش‌های پناهگاه، اقامتگاه، انبار و معابد را به هم وصل می‌کند. تمامی شهر بر اساس مجموعه‌ای از تونل‌ها شکل گرفته است. که آن را به بزرگ‌ترین مجموعه تونل مسکونی دنیا تبدیل کرده است.

شاید جالب باشد که بدانید نام قدیم کاپادوکیه (katpatuka) از زبان پارسی باستان به معنای سرزمین اسبهای زیبا گرفته شده است.

در سفر به کاپادوکیه می خواهید در این منطقه اقامت کنید؟ به لینک زیر مراجعه کنید

بهترین اقامت در هتل غارهای کاپادوکیه

نقشه کاپادوکیا ترکیه

کاپادوکیه در نقشه ترکیه

جاذبه های دیدنی کاپادوکیه

شاید معروف ترین جاذبه در شهر کاپادوکیه همان بالن هایی باشند که در فیلم و عکس های مختلف این بخش در حال تماشای آن هستید. اما دیدنی های کاپادوکیه فقط به این یک مورد ختم نمی شود. موارد زیر جز اماکن دیدنی کاپادوکیه یا همان شهر بالن ها هستند:

روستای گورمه در کاپادوکیه

گورمه، روستایی که زیباترین نمای پانوراما غروب و طلوع خورشید را از آن خود کرده است. به همین دلیل صبح ها و عصرها بسیار شلوغ می شود. با وجود ازدحام جمعیت، جایی که میتوان بهترین عکس های بالون همزمان با طلوع و غروب را ثبت کرد همین روستای گورمه است. 

روستای گورمه در کاپادوکیه

نمایی زیبا در گورمه

دره رز

دره رز یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های کاپادوکیه ترکیه می باشد. این مکان در زمان غروب خورشید رنگ صورتی را به خود می گیرد و بسیاری از توریست های ترکیه برای تماشای این منظره به سوی دره رز می روند. یکی از ویژگی های این دره این است که یک طرف آن تقریبا در تمام روز به صورت خط الراس در معرض آفتاب و دیگری کاملا در سایه قرار دارد. 

دره رز کاپادوکیه

دره رز معروف به دره صورتی

شهر زیر زمینی کایماکلی

در 19 کیلومتری شهر نوشهیر، در داخل ارگ کایماکلی، مسیحیان برای به امان ماندن از حملات اعراب پناهگاه هایی را ایجاد کردند. شهر زیر زمینی کایماکلی دارای 8 طبقه است که فعلا 4 طبقه آن برای عموم باز است. در این شهر زیرزمینی امکان زندگی حتی به صورت دست جمعی وجود داشته است.

شهر زیر زمینی کایماکلی  

نمایی از شهر زیر زمینی کایماکلی

بالن سواری در کاپادوکیه

منطقه کاپادوکیا متشکل از چند روستا است که خانه های هرکدام در دل کوه و صخره ها همچون غارها ایجاد شده اند. یکی از تفریحات و البته عواملی که موجب شده است تا این منطقه توریست ها را تحت تاثیر خود قرار دهد فستیوال بالن سواری آن می باشد و به همین دلیل است که این منطقه به شهر بالن ها معروف است. شرکت های متفاوتی ارائه دهنده خدمات پرواز هستند و باتوجه به تعداد ظرفیت، میزان ارتفاع، بیمه و ساعت پرواز دارای قیمت های گونگونی هستند. 

کاپادوکیه معروف به شهر بالن ها

عکس کاپادوکیه ترکیه

شرایط بالن سواری در کاپادوکیه

قوانین و شرایط های گوناگونی باتوجه به اینکه شرکت های متفاوتی ارائه دهنده خدمات برای بالن سواری هستند وجود دارد که به شرح زیر می باشند:

  1. بالن سواری در کاپادوکیه از اول صبح انجام می شود و توریست ها می توانند طلوع آفتاب را نیز از در داخل بالن ها و از ارتفاع تماشا کنند.
  2. زمان پروازها اکثرا یک ساعته است.
  3. قبل از پرواز مسافران از خدمات بیمه بهره مند می شوند.
  4. تعداد ظرفیت موجود بین 14 الی 25 نفر است.
  5. در طول مسیر از حاضرین و مسافران پذیرایی می شود.
  6. هنگام پر کردن فرم پرواز با بالن ها نام شخصی که در آن قرار داد نوشته می شود به عنوان رهبر گروه است و هرگونه تغییرات در پرواز به او اطلاع داده می شود.
  7. مسافرانی که قصد دارند بلیط پرواز خود را کنسل کنند می توانند از چند روز قبل به شرکت مرتبط اطلاع دهند تا هزینه پرداخت شده باز گردانده شود.
  8. گاهی اوقات پروازها به دلیل شرایط بد جوی کنسل می شوند. با این حال جای نگرانی نیست و در اولین فرصت پرواز انجام می شود.
  9. مسافرانی که از خدمات و پرواز خود رضایت ندارند می توانند شکایت خود را در دفتر مرکزی بالن ها تنظیم و ارائه نمایند.

هزینه بالن در کاپادوکیه

آوریل تا اکتبر فصل بالن سواری در کاپادوکیا

انواع پروازها و هزینه بالن سواری در کاپادوکیا

  1. پرواز شخصی: این پرواز مخصوص افرادی است که قصد دارند برای روزها و مناسبت های خاص آن را رزرو کنند که ساعت پروازی بستگی به درخواست مسافران دارد و هزینه آن از 1500 یورو می باشد.
  2. پرواز لوکس: در این نوع پرواز می توان حداکثر یک ساعت و نیم و با پرداخت حداقل 200 یورو البته در میان افراد کمتری بین 10 تا 15 نفر پرواز کرد.
  3. پرواز استاندار: با پرداخت 110 یورو این پرواز با ظرفیت 15 تا 20 نفر بر فراز منطقه پرواز کرد.

گردشی در ترکیه

آشنایی با بهترین مسیر دوچرخه سواری

چشیدن طعم بی نظیر قهوه ترک در ترکیه

سوالات متداول

1- چگونه به کاپادوکیا برویم؟ 

می توانید به فرودگاه کاپادوکیه در نوشهیر بروید و سپس از آن جا با پیمودن 40 کیلومتر راهی منطقه کاپادوکیه شوید.

2- فاصله شهر کاپادوکیه تا استانبول چقدر است؟

فاصله دو شهر 730 کیلومتر است که با هواپیما 1 ساعت 20 دقیقه زمان می برد.

3- فاصله کاپادوکیا تا وان چقدر است؟

فاصله بین وان تا کاپادوکیه 742 کیلومتر است.

4- سفر زمینی به کاپادوکیا از تهران چقدر زمان می برد؟

حداقل بین 22 تا 24 ساعت سفر از تهران تا کاپادوکیه زمان می برد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۹ ، ۱۰:۴۱
alefbatour admin

از تاریخ 13 آگوست 2020، با اعلام ایرلاین قطرایرویز شهروندان کشورهای ایران، بنگلادش، برزیل، عراق، پاکستان، فیلیپین و سری‌لانکا که می خواهند با این شرکت هواپیمای یسفر کنند میبایست نتیجه منفی آزمایش آرتی‌پی‌سی‌آر RT-PCR کووید 19 خود را ارائه دهند.

توجه: نتیجه آزمایش میبایست تا 96 ساعت قبل از حرکت پرواز از یکی از آزمایشگاه‌های معتبر صادر شده باشد. فهرست آزمایشگاه‌های مورد تایید در ایران به شرح زیر می باشند:

وضعیت پروازهای قطرایرویز در کرونا

لیست آزمایشگاه‌های مورد تایید قطر ایرویز در تهران

نام آزمایشگاه شماره تماس آدرس
آزمایشگاه آرامش 22139016 سعادت‌آباد، میدان کاج، خیابان نهم، پلاک 2
آزمایشگاه قلهک 22600413 خیابان شریعتی، خیابان کدویی، پلاک 5
بیمارستان نیکان 29121000 میدان اقدسیه، ابتدای بلوار ارتش، ورودی اراج، خیابان ٢٢ بهمن
بیمارستان پارس 82199151 بلوار کشاورز، خیابان عبدالله زاده، کوچه رستاک
آزمایشگاه پیوند 5-22264144 خیابان شریعتی، خیابان دستگردی، پلاک 174
بیمارستان عرفان 22358435 سعادت‌آباد، بین بلوار شهرداری و چهارراه سرو، خیابان شهید ریاضی
بیمارستان عرفان نیایش 49796000 بزرگراه نیایش غربی، بعد از کبیری طامه، خیابان امام حسین، چهارراه بهار، پلاک 17
بیمارستان خاتم‌الانبیاء 88884040 خیابان ولیعصر، بالاتر از بلوار میرداماد، خیابان رشید یاسمی
آزمایشگاه کیوان 88706555 خیابان شهید بهشتی، بعد از سینما آزادی، به طرف خیابان ولیعصر، پلاک ۴۹۸ طبقه همکف
بیمارستان دی 88771374 خیابان ولیعصر، نبش شهید عباسپور


لیست آزمایشگاه‌های مورد تایید قطر ایرویز در اصفهان

نام آزمایشگاه شماره تماس آدرس
آزمایشگاه نوبل 36246204 تقاطع حکیم نظامی
آزمایشگاه یاران 32241100 خیابان شمس‌آبادی، ساختمان خورشید

لیست آزمایشگاه‌های مورد تایید قطر ایرویز در مشهد

نام آزمایشگاه

شماره تماس

آدرس

آزمایشگاه پاتوبیولوژی مشهد ۰۵۱۳۸۵۴۸۴۴۹ مشهد، سه راه جم، نبش پاسداران ۱۰
آزمایشگاه دکتر اجتهادی نژاد ۰۵۱۳۸۴۲۷۰۵۶ مشهد، خیابان احمداباد، راهنمایی ۳، پلاک۸
آزمایشگاه پردیس ۰۵۱۳۸۴۴۲۰۱۶ مشهد، احمدآباد، مقابل بیمارستان قائم، ساختمان ۷۳، طبقه منهای یک
آزمایشگاه جهاد دانشگاهی ۰۵۱۳۸۵۴۰۰۰۰ مشهد، خیابان رازی غربی
آزمایشگاه نیکان ۰۵۱۳۸۴۷۶۶۸۰ مشهد، احمدآباد، خیابان عارف ۲، نبش پرستار ۱/۸، طبقه همکف

لیست آزمایشگاه‌های مورد تایید قطر ایرویز در شیراز

 

 

نام آزمایشگاه

شماره تماس

آدرس

آزمایشگاه نیلو ۰۷۱۳۲۳۰۴۸۳۴ شیراز، خیابان هفت تیر، ساختمان نقش
آزمایشگاه راز ۰۷۱۳۲۳۳۳۴ خیابان معدل ، مرکز پزشکی راز
آزمایشگاه پیوند ۰۷۱۳۲۳۱۸۷۰۰ شیراز، خیابان اردیبهشت، حدفاصل بیست متری و صورتگر، نبش کوچه ۲، جنب برج الکترونیک
آزمایشگاه پارس ۰۷۱۳۲۳۳۸۶۸۸ شیراز، هدایت شرقی
آزمایشگاه سینا ۰۷۱۳۲۳۳۵۹۴۷ شیراز، خیابان معدل

موارد زیر مستثنی هستند

  • کودکان زیر 12 سال درصورتی که همراه یکی از اقوام خود که نتیجه آزمایش منفی دارد سفر نمایند.
  • نوزادان

توجه: کودکان زیر 12 سال که بدون همراه سفر می کنند از این قاعده مستثنی نیستند و باید از یک مرکز پزشکی تاییده شده، گواهی داشته باشند.

توجه: مسافران باید دو نسخه از نتیجه آزمایش را به همراه داشته باشند، و باید یک فرم تأییدیه را پر کرده و به همراه نتیجه آزمایش RT-PCR شان تحویل دهند. این فرم در لینک زیر موجود است:

تکمیل فرم هواپیمایی قطر

برای مشاهده اخبار بیشتر از بازگشایی مرز ترکیه و همچنین وضعیت عبور و مرور از مرزهای ایران به کشورهای خارجی

به لینک های درج شده مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۹ ، ۱۷:۲۵
alefbatour admin

راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت کدام است؟ خرید ملک ارزان در اروپا چگونه است؟ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه، اسپانیا، کانادا، آلمان، سوئد

و دیگر کشورها چه مراحلی دارد؟ برای رسیدن به جواب این سوالات همراه ما باشید.

امروزه مهاجرت برای افراد به یک دغدغه تبدیل شده است. در این باره سوالات متداولی وجود دارد مثلا راحت ترین کشور برای اقامت کدام است؟ بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان چیست؟ یا اگر بخواهیم کمی جزئی تر و با معلومات نسبتا بیشتر جستجو کنیم این است که مثلا راحت ترین راه اقامت آلمان چگونه است؟ یا راه های مهاجرت به کانادا شامل چه مواردی است و ... همه و همه تنها نمونه ای از سوالاتی است که ایرانیان برای انتخاب یک مقصد باتوجه به شرایط برای مهاجرت و اخذ اقامت به دنبال جستجو آن ها هستند. در این بخش قصد داریم شما را با یکی از روش های مهاجرت و اخذ اقامت آشنا کنیم.

راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت

راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت کدام است

اقامت از طریق خرید ملک

در کنار تحصیل و کار یکی از راه هایی که برای مهاجرت و سپس اخذ اقامت وجود دارد، سرمایه گذاری از طریق خرید خانه است. اما اینکه بهترین کشورها برای اقامت از طریق خرید ملک کدام هستد نیز در نوع خودش یکی از موضوعات پراهمیت است. 

سرمایه گذارانی که قصد خرید ملک را دارند همواره دو هدف بسیار مهم را در نظر می گیرند. 1- اخذ اقامت از طریق خرید خانه 2- افزایش سود از بابت خرید ملک 

شما نیز اگر همین قصد را دارید مطمئنا در نگاه اول دو هدف گفته شده را در نظر خواهید گرفت اینکه تنها به اخذ اقامت راضی هستید یا اینکه کمی بلندپروازانه تر به این موضوع نگاه می کنید و قصد دارید سود بیشتری نیز دریافت کنید. پس باتوجه به اهمیت این موضوع بهتر است همواره ریزبینانه تر به آن نگاه کنید.

توجه داشته باشید که برای اخذ اقامت از طریق خرید خانه مخصوصا در میان کشورهای اروپایی کمی تفاوت وجود دارد و به این شکل نیست که قوانین برای تمامی آن ها یکسان باشد. همچنین پس از آنکه مجوز را برای خرید ملک در اروپا اخذ کردید می توانید خانواده تان را به عنوان همراه با خود ببرید. پروسه آن هم به این شکل است که در کشورهای قاره سبز پس از 5 سال می توانید اقامت دائم اروپا را اخذ کنید و سپس بعد از یک تا دو سال درخواست خود را برای شهروندی و دریافت پاسپورت کشور مورد نظر ارائه دهید.  

اخذ اقامت از طریق خرید ملک

نحوه خرید ملک ارزان در اروپا

بهترین کشورها برای خرید ملک

از بهترین کشورها برای خرید خانه می توان موارد زیر را نام برد.

  • ✔ اسپانیا
  • ✔ پرتغال
  • ✔ قبرس
  • ✔ ترکیه
  • ✔ یونان

اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا

اقامت کشور اسپانیا از طریق خرید ملک یکی از راه های مهاجرت به این کشور بی نظیر است. برای این کار دو راه وجود دارد 1- می توانید به ارزش 150 هزار یورو در این کشور سرمایه گذاری کنید به این شرط که در یک سال نخست می بایست 184 روز را در اسپانیا اقامت کنید و سپس برای تمدید اقامت خود به صورت سالانه اقدام کنید و نهایتا بعد از 5 سال اقامت دائم اسپانیا را دریافت نمایید. 2- راه دوم روش گلدن ویزای اسپانیا است که با سرمایه گذاری به ارزش 500 هزار یورو بعد از 5 سال می توانید اقامت این کشور را اخذ نمایید. فرق آن با روش اول این است که دیگر لازم نیست 184 روز اقامت داشته باشید. 

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

اخذ اقامت اسپانیا با خرید خانه

اقامت از طریق خرید ملک در پرتغال

گلدن ویزای پرتغال یکی از راه ها برای اقامت با خرید ملک در پرتغال است. با این حالت 3 روش وجود دارد 1- اقدام به سرمایه گذاری به ارزش 280هزار یورو در مناطق کم جمعیت تر کنید و ملکی را خریداری کنید که در حال بازسازی است. اینگونه به مدرن سازی منطقه کمک کرده اید. 2- سرمایه گذاری به ارزش 350هزار در شهرهای بزرگ پرتغال چون لیسبون و سپس اقدام به بازسازی ملک مشخص شده کنید. توجه داشته باشید که در این روش حداقل باید سن 30 سال را داشته باشید. 3- سرمایه گذاری به ارزش 500 هزار یورو برای ملک.

اقامت پرتغال با خرید خانه 

اقامت پرتغال با خرید ملک

اقامت از طریق خرید ملک در قبرس

قبرس، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. جمعیت پایین، اقتصاد روبه رشد و امنیت بالا موجب شده اند که بیش از پیش نظر مهاجران به این کشور جلب شود. با خرید ملک در قبرس به راحتی می توانید اقامت این کشور را اخذ نمایید. جالب است که بدانید این پروسه تنها به 6 ماه زمان نیاز دارد. سرمایه گذاری به ارزش 2 میلیون یورو بر روی املاک مسکونی و یا تجاری یکی از راه های آن است.

اخذ اقامت قبرس

اخذ اقامت قبرس با خرید ملک

اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

ترکیه، سرزمینی در شمال غربی ایران که در سال های اخیر پرطرفدارترین مقصد هم برای زندگی و هم برای گردش در میان ایرانیان بوده و اخیرا تور ترکیه همچون تور استانبول و البته دیگر شهرهای آن با استقبال زیادی مواجه شده اند. با سرمایه گذاری در ترکیه برای خرید ملک به راحتی می توانید اقامت این کشور را دریافت نمایید. توجه داشته باشید که با سرمایه گذاری به ارزش 250 هزار دلار، پاسپورت این کشور را دریافت نمایید. 

اخذ اقامت ترکیه

سرمایه گذاری با خرید ملک در ترکیه

اقامت از طریق خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان می تواند تصمیمی ایده آل برای اقامت در این کشور باستانی و زیبا باشد. با پرداخت کمترین هزینه نسبت به دیگر کشورها می توانید اقدام به اخذ اقامت یونان کنید. با استفاده از گلدن ویزای یونان می توانید با پرداخت 250هزار یورو بعد از 5 سال اقامت دائم یونان را اخذ نمایید.

اقامت در یونان

خرید ملک در یونان

کشورهایی که با خرید ملک اقامت نمی دهند

  • ✔ کانادا
  • ✔ سوئد (کشورهای اسکاندیناوی)
  • ✔ آلمان
  • ✔ اتریش
  • ✔ سوئیس
  • ✔ آمریکا
  • ✔ نیوزلند
  • ✔ سنگاپور
  • ✔ بریتانیا
  • ✔ هلند

در کشورهای ذکر شده این شرایط وجود دارد تا با سرمایه گذاری در آنها چه با خرید ملک و چه اجاره به سود زیادی دست پیدا کنید. اما اگر به دنبال تابعیت یا اقامت از طریق خرید ملک در آلمان، سوئد، کانادا و کشورهایی که در بنام برده شدند هستید باید گفت این امر میسر نیست و با مشاوره از طریق متخصصان می توانید بهترین و مطمئن ترین راه را انتخاب نمایید.

سوالات متداول

✅  با خرید ملک در کجا می توان پاسپورت گرفت؟

می توانید با خرید ملک در قبرس سریع تر از دیگر کشورها پاسپورت آن جا را دریافت کنید.

✅ آیا میتوان با روش هایی از طریق خرید ملک در کانادا اقامت گرفت؟

هر فرد غیرکانادایی می تواند در این کشور ملک خریداری کند اما این سرمایه گذاری منجرو به اخذ اقامت نمی شود.

✅ چگونه با خرید خانه در ترکیه می توان اقامت دائم گرفت؟

اقامتی که از طریق خرید خانه توسط دولت ترکیه به شما تعلق می گیرد از نوع موقتی بوده و میبایست آن را تمدید کنند و سپس بعد از حداقل 5 سال می توان اقدام به اخذ اقامت دائم کرد.

✅ آیا می توانم ملک خودم در قبرس را اجاره دهم؟

می‌توانید به راحتی نسبت به اجاره دادن ملک خود اقدام کنید.

✅ آیا برای خرید ملک در قبرس نیاز به وکیل است؟

بله، بعد از انتخاب خانه موردنظرتان تا موقعی که سند ملک به نام شما انتقال داده شود به حضور یک وکیل معتبر و مورد تایید نیاز خواهید داشت.

✅ آیا سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اسپانیا سود آور است؟

باتوجه به اینکی اسپانیا همواره جز توریستی ترین کشورهای دنیا محسوب می شود تقاضا برای سرمایه گذاری در آن بالاست پس قیمت خانه صعودی است.

✅ آیا برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک داشتن مدرک زبان اجباری است؟

خیر. برای خرید ملک در پرتغال نیازی به مدرک زبان نیست اما هنگامی که خواستید پاسپورت پرتغالی را دریافت کنید می بایست با زبان این کشور آشنایی داشته باشید.

✅ برای خرید ملک در آلمان چه نوع اقامتی به متقاضیان تعلق می گیرد؟

باتوجه به این که با خرید ملک در آلمان نمی توان اقامت گرفت. تنها ویزای توریستی بلند مدت به متقاضیان تعلق می گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۹ ، ۱۷:۱۹
alefbatour admin

ظر مردم دنیا و توریست های خارجی درمورد ایران و نظر آمریکایی ها و اروپایی ها درباره سفر به ایران چیست؟

چند درصد مردم دنیا ایران را میشناسند؟ نظر و کامنت خارجی ها درباره ایران 

مردم جهان درباره ایران چگونه فکر می کنند؟ سوالی است که در ذهن نه تنها مردم ایران بلکه مردم دنیا که می خواهند به سرزمین ما سفر کنند وجود دارد. چیزی که غالبا قبلاً تصور می کردند ایران کشوری پرجمعیت، بیابانی و تا حدودی پر خطر است. اما امروز با گسترش فضای مجازی و صفحاتی که بسیاری از ایرانیان از طریق آن ها در تلاش هستند تا ایران را به جهانیان نشان دهند تا کنون به امری موفقیت آمیز تبدیل شده و حال می توان توصیفات جالبی را مخصوصا از زبان توریست هایی که به ایران آمده اند شنید. توصیفاتی چون مهمان نواز ترین مردم، تاریخ غنی، معماری عظیم، بی نظیرترین کویرها، کوه های سبز و جزایر و مکان های آرام اما مسلما موارد گفته شده تمامی نظرات و دیدگاه های جهانیان نیست و در این بخش جالب می خواهیم نظر مردم دنیا درمورد ایران را ببینیم. پس حتما حتما همراه ما باشید.

نظر خارجی ها درمورد مردم ایران چی است؟

پرسیدن نظر خارجی ها درباره ایران

نظر مردم کشورهای دیگر درباره ایران

در اولین بخش می خواهیم نگاهی به نظر خارجی ها در مورد ایران که تاکنون به کشور ما سفر نکرده اند داشته باشیم. در این مورد به AgenciaAnadolu یکی از سایت های گردشگری اسپانیایی زبان مراجعه کردیم و این سوال را از یک زوج خارجی که به ایران سفر داشته اند پرسیدیم و جواب و استدلالشان را از هرکدام در این بخش درج کرده ایم.

1- ایرانیان عرب هستند: گفتن اینکه ایرانیان، عرب هستند یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که بسیاری از خارجی ها باتوجه به موقعیت جغرافیایی ایران در ذهن خود دارند. اولین چیزی که یک ایرانی هنگام دیدار به شما می گوید این است که "ما عرب نیستیم، ما ایرانی هستیم البته لازم به ذکر است که در ایران اقوام مختلفی چون ترک، کرد، عرب، بلوچ و ترکن زندگی می کنند. اما در واقعیت ایرانیان فارسی صحبت میکنند.

2- ایرانیان، از غربی ها بیزار هستند: وقتی که به ایران سفر کنید ممکن است پیش خودتان فکر کنید که ممکن است رفتار جالبی از سوی آن ها نبینید اما ایرانیان مهمان نوارترین مردم دنیا هستند. اینکه مردم این کشور سعی می کنند تا بهترین سفر را برایتان رقم بزنند.

3-ایران امن نیست: ایران امنیت بیشتری برای توریست ها نسبت به خیلی از کشورها من جمله کشورهای آمریکای جنوبی دارد. اما چیزی وجود دارد این است که وقتی در خیابان قدم می زنید، به ناچار دعوتهایی از مردم دریافت خواهید کرد، خواه چای باشد، یک شام به اشتراک بگذارد، یا حتی شب را در خانه آنها بگذراند درست است از کودکی به ما آموخته شد که با غریبه ها صحبت نکنیم، اما در اینجا همه پیش فرض ها را فراموش کرده زیرا آنها بهترین قسمت سفر شما به ایران خواهند بود.

4- ایرانیان زیر یک چادر در بیابان زندگی می کنند: نمیدانم این تصور از کی و چگونه در ذهن تعدادی از مردم دنیا به وجود آمده است. اما چیزی که مشهود است این است که همچین چیزی واقعیت ندارد و زندگی در ایران مانند بسیاری از کشورهای دنیا جریان عادی خود را دارد.

نظر آمریکایی ها درباره ایران چیست؟

نظر خارجی ها درباره تاریخ ایران چیست؟

ایران در دنیا به چه چیزی معروف است

یکی از سوالات جالبی که اغلب ما ایرانیان در ذهن خود داریم این است که وقتی یک خارجی نام کشور من را می شنود اولین چیزی که به ذهنش می رسد چیست؟ به عنوان مثال وقتی نام کره جنوبی را می شنوید ممکن است به یاد سامسونگ بفتید، یا مثلا آلمان با بنز، برزیل با فوتبال و قهره، فرانسه با برج ایفل و سفر و اسپانیا با رئال مادرید و بارسلونا در ذهن مردم متبادر شوند. اما اینکه چند درصد مردم دنیا ایران را میشناسند و ایران در ذهنشان با چه کلمه ای جا افتاده است می تواند موضوعی جالب باشد. به عنوان مثال به عنوان یک تجربه شخصی وقتی با یک آلمانی برخورد داشتیم هنگامی که نام ایران را شنید اولین چیزی که گفت نام "علی دایی" بازیکن سابق بایرن مونیخ آلمان بود. یا وقتی که نام ایران را به یک شهروند فرانسوی گفتیم اولین ذهنیتش نسبت به کشور "اصغر فرهادی" کارگردان مشهور ایرانی بود. پس اینکه ایران در جهان به چه نامی معروف است در گام اول به برنامه ریزی مدیران در دراز مدت بستگی دارد که در دنیای امروز چه نام زیبایی برای ایران در ذهن مردم دنیا تداعی کنند.

نظر غربی ها در مورد ایران چیست و ایران را با چه چیزی میشناسند؟

مشهورترین کارگردان ایرانی در فرانسه

نظر مردم آمریکا درباره ایران

نظر امریکایی ها راجب ایران نیز می تواند در نوع خودش جالب باشد. با توجه به اینکه بعد از انقلاب سال 57 ارتباطات میان ایران و آمریکا در یک چالش قرار دارد، با این تفاسیر مردم این کشور سخت تر می توانند به ایران سفر کنند با این حال موسسه نظر سنجی " پیو" (pew) طبق نظرسنجی در سال 91 نظر مردم دنیا را نسبت به ایران مورد ارزیابی قرار داد وآمریکایی هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند فقط 15 درصد رای مثبت داده بودند. البته با گذر زمان و توسعه ی فضای مجازی و رسانه این نظرات می تواند دستخوش تغییرات مثبت شود. کما اینکه تا الان تا حدودی این اتفاق افتاده است. در پایین می توانید نظر توریست خارجی درباره ایران را که ملیت آمریکایی دارد و چندی پیش به ایران سفر کرده بود را تماشا کنید. لازم به ذکر است انتشار این کلیپ در فضای مجازی واکنش های جالبی را از سوی ایرانیان و مردم جهان در پی داشته.

نظر مردم اروپا درباره ایران

در همین نظرسنجی مردم روسیه، ترکیه و یونان به ترتیب با 36درصد، 30 درصد و 28 درصد بیشترین خوشبینی را نسبت به ایران داشتند و مردم ایتالیا، فرانسه و آلمان کمترین رای مثبت را از خود ثبت کردند. اخیرا یک گردشگر اروپایی با نام ورونیکا که از چک به ایران آمده بود حرف های جالبی اظهار کرد. وی که اوایل دیدگاه جالبی نسبت به ایران نداشت بیان کرد: بعد از مکالمه با ایرانیان و نحوه برخوردشان با خارجی ها به این نتیجه رسیدم تا به این کشور سفر کنم. در این سفر توانستم به نتایج جالبی برسم که کاملا با قبل از ورودم به ایران تفاوت دارد. نتایجی که رسیدم موارد زیر هستند و پیشنهاد می کنم این کشور را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید.

  1. سفر به ایران بسیار ارزان است
  2. ایرانیان نژادشان را دوست دارند
  3. ایرانیان عاشق پیک نیک هستند
  4. مردم ایران خانواده دوست هستند
  5. مردم ایران برای توسعه و پیشرفتشان تلاش می کنند.

کامنت های خارجی ها درباره ایران

در زیر تعدادی از نظرات خارجی ها در فضای مجازی را مشاهده می کنید. همانگونه که گفته شد فضای مجازی می تواند بهترین فرصت برای شناساندن ایران و فرهنگ ایرانی به دنیا باشد تا بتوانیم دیدگاه های خوبی را به جهانیان نسبت به کشورمان منتقل کنیم.

 

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۹ ، ۱۷:۰۷
alefbatour admin

کشتی یونانی در ساحل کیش به همراه عکس هایی از داخل کشتی یونانی و داستان به گل نشستن کشتی یونانی کیش و تاریخچه و قیمت بلیط آن را در این بخش مطالعه نمایید.

در طول تاریخ، کشتی ها و هواپیماهایی بودند که در زمان خودشان از سازه های بی نظیر به شمار می رفتند اما در اثر وقوع اتفاقاتی دیگر هیچ وقت نتوانستند همچون سابق فعالیت خود را از سر بگیرند. شاید یکی از شنیدنی ترین و مطرح ترین کشتی ها در دنیا که اکثرا داستان آن را شنیده ایم و یا فیلم آن را دیده ایم کشتی تایتانیک بوده که به بزرگ ترین کشتی جهان شهرت داشت و سازنده آن معتقد بود هیچ چیزی نمی تواند این سازه را نابود کند اما در 15 آوریل 1912 میلادی هنگامی که قصد عزیمت از ساوتهمپتون انگلستان به نیویورک آمریکا را داشت در اثر برخورد به کوه یخی به همراه 1514 نفر از مسافران و خدمه خود غرق شد. این فقط یک نمونه مشهور از حوادث می باشد. مسلما در طول تاریخ اتفاقات مختلفی برای کشتی ها در هر منطقه رخ داده که هرکدام داستان های شنیدنی خاص خود را دارند و ما هم در این بخش قصد داریم ماجرای کشتی یونانی در کیش در ایران را به شما علاقه مندان بازگو کنیم.

کشتی یونانی در ساحل کیش

عکس کشتی یونانی جزیره کیش

کشتی یونانی کجاست

در 4 مرداد سال 1345 در نزدیکی روستای باغو در بخش غربی جزیره کیش، کشتی یونانی (با نام کوالا اف) در سواحل این جزیره هنگامی که قصد داشت از ایران به یونان باز گردد به گل نشست و همین امر موجب تعجب اهالی بومی این روستا شد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری فکر می کنند کوالا اف، یک کشتی پرتغالی در کیش است و حتی تعدادی نیز بر این باورند که کشتی یونانی در قشم قرار دارد اما حقیقت این است که این سازه متعلق به یونان بوده و چندین سال است که کشتی یونانی در جزیره کیش قرار دارد و امروزه به نماد و یکی از جاذبه های توریستی کیش تبدیل شده است. 

کشتی یونانی در نقشه کیش

کشتی یونانی کیش نقشه

تاریخچه کشتی یونانی

در سال 1322 شرکت ویلیام هامیلتون، در کشور اسکاتلند کشتی را به وزن 7061 تن و به طول 136 متر ساخت. این کشتی در سال های بین 1388 تا سال 1344، در مالکیت خطوط کشتیرانی ایران با نام‌های سیروس فارس‌ و همدان در تردد بوده است. جالب است که بدانید کشتی یونانی نام هایی چون: امپایر ترومپت، نچرالیست، کوروش پارسی، همدان و زمانی که کشتی به گل نشست نامش کولا اف بوده است. البته دلیل اینکه این کشتی با نام کشتی یونانی شناخته می شود این است که آخرین مالک کشتی فرانگولیس و کلیافس از یونان بوده اند و به همین دلیل نام کولااف را از آن خود کرد. سرانجام در سال 1345 میلادی این کشتی در جزیره کیش به گل نشست و درحالیکه 80 روز تلاش مستمر برای بیرون کشیدن آن انجام شد اما به دلیل وزن بالای این کشتی هیچ موفقیتی حاصل نشد و باتوجه به اینکه از نظر اقتصادی هم دیگر مقرون به صرفه نبود سرانجام مسافران و خدمه مجبور به ترک آن شدند و بار آن هم که نفت بود به طور کامل تخلیه شد. حال کشتی یونانی (greek ship kish) به مکانی تبدیل شده که هر مسافری در سفر با تور کیش به این جزیره، بازدید از آن را در اول برنامه خود قرار می دهد.

عکس قدیمی کشتی یونانی

عکس قدیمی کشتی یونانی

داستان به گل نشستن کشتی یونانی

داستان ها و روایت های گوناگونی درباره نحوه به گل نشستن کشتی یونانی وجود دارد. مثلا در یکی از داستان ها اینگونه آمده است که ناخدای کشتی عاشق یک دختر ایرانی می شود اما خانواده این دختر، ناخدا را قبول نمی کنند و روزی ناخدای کشتی با او قرار می گذارد که به زودی با کشتی خود آن دختر را به یونان می برد تا اینکه این اتفاق برای کشتی رخ می دهد و این وصال اتفاق نمی افتد. در یکی دیگر از داستان های روایت شده به این شکل است که صاحب کشتی در حال ورشکستگی مالی بوده و با همکاری ناخدا و ملوانان‌ها کشتی برای اینکه خسارت زیادی را از بیمه دریافت کنند این اتفاق را رقم زدند. همچنین عده ای از مردم در این منطقه نقل کرده اند که ناخدای کشتی یونانی مست بوده و این حالت مستی موجب شده تا کشتی به این سر و وضع بیفتد. اما نظریه ای که به واقعیت بیشتر نزدیک تر است این می باشد که هوا مه آلود بوده و از طرفی در جزیره کیش فانوس دریایی وجود نداشته و کشتی به اشتباه به طرف جزیره آمده و به گل نشسته است.

عکس هایی از کشتی یونانی

عکس هوایی از کشتی یونانی

قیمت بلیط کشتی یونانی در کیش 

 در گذشته بازدید از داخل کشتی یونانی با پوشیدن لباس غواصی و قایق سواری امکان پذیر بود اما اخیرا باتوجه به اینکه پیش بینی می شود کشتی یونانی بر اثر فرسایش تخریب شود برنامه غواصی اجرا نمی شود. از طرفی برای بازدید از کشتی، مبلغی لازم به پرداخت نیست و بازدیدکنندگان اکثرا برای تماشای غروب آفتاب در سواحل کیش از این منطقه بازدید و عکاسی می کنند.

عکس هایی از داخل کشتی یونانی

عکس هایی از داخل کشتی یونانی

کشتی یونانی سالم

کشتی یونانی سالم و بدون شکستگی

آدرس کشتی یونانی جزیره کیش

استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

حال که غرق در تاریخ چند صد ساله کیش شدید و کشتی یونانی را شناختید با دیگر جاذبه های این جزیره آشنا شوید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۹ ، ۱۷:۰۰
alefbatour admin

زیبایی یک کشور را نمی توان با یک موضوع یا مکان واحد تعریف کرد. هر کشوری در نوع خود جذاب است. منابع طبیعی، بناها، سازه های مدرن و سازندهای زمین از جمله مواردی هستند که باعث جذابیت یک کشور می شوند. بیشتر کشورهای زیبای جهان ترکیبی از ساختمانهای خیره کننده ، مناظر زیبا، گونه های حیوانات و مکانهای طبیعی را در خود جای داده اند. اما به طور کلی هرچه یک کشور از پوشش گیاهی بیشتری بهره مند باشد، جذاب تر به نظر می رسد. در این بخش می خواهم به بررسی پر توریست ترین کشورهای دنیا بپردازیم.

1- فرانسه 

فرانسه مظهر یک مقصد توریستی عالی برای انواع تفریحگران و به ویژه برای زوج ها است. این کشور یکی از عاشقانه ترین کشورهای اروپایی است. از دهکده های زیبا و قرون وسطایی گرفته تا سواحل بکر، از معماری جذاب گرفته تا غذاهای لذیذی که در فرانسه موجود است. فرانسه مکان های زیادی برای بازدید از هر نوع مخصوصا عاشقانه یا ماجراجویانه دارد. این ویژگی باعث شده که فرانسه در سال 2019 با89.4  میلیون بازدید کننده رتبه اول در پرگردشگترین کشور های جهان را داشته باشد.

فرانسه زیباترین کشور دنیا

فرانسه، زیباترین کشور جهان

2- اسپانیا

اسپانیا به دلیل داشتن سواحل بی نظیر در سطح جهانی شناخته شده است. این کشور یکی از زیباترین کشورهای جهان است. بناهای طبیعی و بناهای باستانی خارج از پایتخت، شهرهای اسپانیایی را جذاب می کند. اسپانیا حدود 15 پارک ملی دارد. پنج پارک ملی در جزایر قناری و بالئاری یافت می شوند. صخره های طبیعی، باتلاق های زیبا و تپه ها از مواردی هستند که اسپانیا را زیبا می کنند. این کشور در سال 2019 ا81.8 میلیون نفر گردشگر را به خود دیده است.

اسپانیا توریستی ترین کشور دنیا

اسپانیا، توریستی ترین کشور جهان

3- امریکا

ایالات متحده یک کشور عظیم با ویژگی های طبیعی متنوع است. این دومین کشور پربازدید جهان توسط گردشگران خارجی است. زیرساخت های منحصر به فرد و جذاب شهرهای ایالات متحده را توصیف می کند. پارک های ملی گراند کانیون و یوسمیتی فقط دو پارک هستند که به حیوانات پناه می برند. بیشتر خارجی ها از تجربیات شهری آمریکا جذب می شوند و به همین دلیل به شهرهای بزرگ از جمله لس آنجلس، نیویورک و شیکاگو سفر می کنند. آمریکا تنها کشوری  است که هر آنچه را که توریستی می تواند آرزو کند ارائه می دهد. با 50 ایالت متنوع، مناظر و طبیعت خیره کننده ای را در کنار برخی از معروف ترین شهرهای جهان پیدا خواهید کرد. امریکا در سال 2019 از 76.9 میلیون گردشگر  را به خود جذب کرده است.

زیباترین کشورهای دنیا با مناظر طبیعی و رویایی

آمریکا از زیباترین کشورهای دنیا با مناظر طبیعی و رویایی

4- چین

چین چهارمین کشور بزرگ جهان است و مطمئناً اندازه با تنوع همراه است. این کشور با داشتن یک محیط طبیعی متنوع از منطقه" Wulingyuan "گرفته تا رودخانه های زرد و یانگ تسه وقف شده است. پیشرفت های اخیر فن آوری در کشور باعث ایجاد طراحی های شگفت انگیز معماری نیز شده است. ساختمان های بلند هنری شهرهای چین را توصیف می کنند. قله های این ایالت شامل کوه Huangshan ، Mt Taishan Mt Hengshan، Mt Everest است. در سال 2019 چین پذیرای 60.7 میلیون گردشگر بوده است.

چین از پیشرفته ترین کشورهای جهان

چین از توریستی ترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا

5- ایتالیا

این کشور همه چیز جادویی را از معماری خیره کننده باستانی، گرفته تا کوه های ترنتینو و تاکستان های نورد چانیتی ،ارائه می دهد. به غیر از جذابیتی که در شهرهای ایتالیا یافت می شود، می توانید با چشمان خود خرابه های شگفت انگیز رومی ها پیدا کنید که در سراسر حومه ایتالیا یافت می شوند. همچنین ایتالیا به دلیل داشتن ده ها شهر رمانتیک شناخته شده است. برخی از آنها شامل رم، ونیز، و فلورانس است. این کشور در سال2019 حدود 58.3 میلیون نفر گردشگر از سراسر دنیا به خود جذب کرده و در رتبه پنجم قرار بگیرد.

ایتالیا از زیباترین کشورهای توریستی دنیا

ایتالیا از زیباترین کشورهای توریستی دنیا

حال که توریستی ترین کشورهای جهان را میشناسید، با دیگر "ترین های" دنیا آشنا شوید

زیباترین مسیرهای پیاده روی دنیا کدامند؟

زیباترین و باشکوه ترین موزه های دنیا کدامند؟

بی ادب ترین و با ادب ترین کشورهای جهان کدام هستند

6-مکزیک

مکزیک به لطف خطوط ساحلی طولانی و چشم انداز خیره کننده یکی از زیباترین کشورهایی است که می توانید از آن بازدید کنید. این شهر دارای بیش از 60 پارک ملی است که دارای حیات وحش و گیاهان عجیب هستند. بیابان ها و آتشفشان های پوشیده از برف در منطقه کشور آمریکای جنوبی منظره ای خیره کننده ای تشکیل میدهد.در سال 2020 مکزیک پذیرای 39.3 میلیون گردشگر بوده است.

مکزیک در میان 10 کشور زیبای دنیا

مکزیک بین 20 کشور توریستی دنیا

7- انگلیس

انگلستان هیچ کمبود مکانهای زیبایی برای بازدید ندارد. شهرهایی مملو از رستوران های لگن ، رویدادهای فرهنگی و صحنه های هنری مرسوم، در کنار مناظر زیبای خط ساحلی. خط ساحلی انگلیس این روزها مکانی مسالمت آمیز است که افراد محلی و بازدید کنندگان می توانند از آرامش بیشتری برخوردار شوند. انجام پیاده در اسکله بادی ، خوردن ماهی و چیپس خوشمزه ، جستجوی زندگی دریایی در صخره های سنگین، پیدا کردن فسیل در صخره های باستانی، ساخت ماسه سنگ ها و دیدن دلفین در سواحل زیبا فقط برخی از ویژگی های ارائه شده توسط انگلیس است. در سال 2019 حدود 37.7 میلیون گردشگر از این کشور بازدید کردند.

زیباترین کشور کجاست؟ آیا انگلستان هم جز زیباترین است؟

انگلستان از قشنگ ترین کشورهای جهان

8- آلمان 

این نیروگاه اقتصادی که در مرکز اروپا قرار دارد، بازدید کننده های زیادی از سراسر جهان را به خود جذب میکند. از شهرهای بزرگ مدرن گرفته تا جنگل ها، شهرهای قرون وسطایی و صنعت، دلایل بی پایان برای ورود به آلمان از جمله پایتخت نمادین برلین وجود دارد. آلمان به لطف خطوط ساحلی زیبا ، مناطق کوهنوردی برتر و روستاهای مناسب، یک پیشنهاد جذاب برای مسافران جهان است. این مکان با جاذبه های بی نظیر عجیب و غریب و بی نظیری در موزه پیاز در ویمار ، موزه هوای آزاد در برلین و موزه گنوم در جنگل تورینگین پر شده است.این کشور توانسته در سال 2019  37.5 میلیون گردشگر به خود جذب کند.

آلمان در میان مرفه ترین کشورهای جهان

آلمان، محبوب ترین و مرفه ترین کشور جهان

9- کانادا

کانادا یکی از زیباترین کشورهای جهان است. بهترین کشور برای بازدید یک کشور در آمریکای شمالی است که از ایالات متحده در جنوب تا دایره قطب شمال در شمال امتداد دارد. بسیاری از بیابان های کانادا شامل پارک ملی بنف پر از دریاچه در کوه های راکی است. همچنین محل زندگی آبشارهای نیاگارا، گروه معروف آبشارهای عظیم است. علاوه بر قایق سواری در میان آبشارهای نیاگارا، برخی از تجارب قابل توجه دیگر شامل پیاده روی در ساحل نیوفاندلند برای نمای کوه یخ آبرگ و کاوش در شهرهای سبک کوبا در اروپا است. چشمه های آب گرم و پارک های یخی کوهستانی منظره های زیبایی در کانادا هستند. در سال 2019، 22.1 میلیون گردشگر از کانادا دیدن کردند.

کانادا بهترین کشور دنیا برای سفر و زندگی

کانادا، بهترین کشور دنیا برای سفر و زندگی

10- ایرلند

حومه ایرلند همان چیزی است که شما می خواهید با طبیعت پیوند برقرار کنید. آب و هوای معتدل و مرطوب این کشور در توسعه مزارع سبز و گیاهان در روستاهای ایرلند نقش داشته است. تپه های ایرلندی بیشترین منظره را در جهان دارند. بسیاری از دریاچه های کشور نیز این چشم انداز را تقویت می کنند. قلعه های نمادین ایرلندی را نیز نباید نادیده گرفت. نقوش باستانی آنها و معماری منحصر به فرد به کار رفته در قلعه ها یک پدیده است. ایرلند از داشتن سواحل شنی و سواحل نادر سنگی نیز غنی است. در سال 2019 حدود 22میلیون گردشگر از این کشور بازدید کردند.

ایرلند از بهترین کشورهای توریستی جهان     
ایرلند، بهترین کشورهای توریستی جهان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۴۸
alefbatour admin

همانطور که میدانید کانادا جز کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان نیست و حتما برای سفر به این سرزمین می بایست جهت اخذ ویزا اقدام نمایید . شما برای درخواست ویزای توریستی کانادا، باید ۳ فرم درخواستی سفارت این کشور را تکمیل کنید. این ۳ فرم شامل فرم اطلاعات خانوادگی، تاریخچه سفری و اطلاعات فردی شخص متقاضی می باشد. اگر این فرم ها را به اشتباه تکمیل کنید و یا اطلاعات نادرست و دروغین ارائه دهید، درخواست ویزای شما رد خواهد شد. ما در این بخش نحوه پر کردن فرم درخواست ویزای کانادا را به شما آموزش میدهیم تا بدون دغدغه و به آسانی نسبت به اخذ ویزای خود اقدام نمایید 

روش تکمیل فرم اطلاعات فردی

در این فرم، شما باید اطلاعات شخصی خود را از قبیل نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد و... را تکمیل نمائید. در اینجا مرحله به مرحله تکمیل فرم توضیح داده شدهاست. 
در بالای این فرم، قسمت UCI را تکمیل نکنید. این قسمت توسط خود افسران ویزای سفارت کانادا تکمیل می شود. در قسمت دوم، I want service in شما زبان درخواستی خدمات خود را به زبان انگلیسی یا فرانسه انتخاب میکنید.در بخش سوم آن نیز، ویزای درخواستی خود را انتخاب کنید. 

نحوه پر کردن فرم ویزای کانادا

بخش اول اطلاعات شخصی 

1-Full Name: نام و نام خانوادگی 
در این قسمت، دو کادر برای وارد کردن نام خانوادگی و نام کوچک وجود دارد که آن ها را باید بر اساس اسم و فامیل و مدارک شناسایی خود کامل کنید.

2- در صورتی که از اسم مستعار استفاده میکنید و اسم و فامیل خود را عوض کرده اید، گزینه بله را انتخاب کرده و آنها را در بخش  های قرار گرفته، بنویسید. در صورتی که اسم مستعار ندارید و اسم و فامیل خود را عوض نکرده اید ، گزینه خیر را انتخاب کنید.

3- جنسیت(SEX)
در این قسمت، جنسیت خود را مشخص کنید.

4- تاریخ تولدDate Of Birth) 
تاریخ تولد خود را بر حسب تاریخ میلادی وارد کنید.

5- مکان تولد(Place of Birth)
شهر و یا روستای محل تولد خود را بنویسید.

Country or Territory -6
کشور محل تولد خود را بنویسید.

7- تابعیت(Citizenship)
تابعیت خود را بنویسید.

Current country or territory of residence -8
کشوری که الان در آن سکونت دارید به همراه نوع اقامت خود (شهروند، نیروی کار، پناهنده و…) و تاریخ شروع اقامت خود را ذکر کنید.

Previous countries or territory of residence -9
اگر که در ۵ ساله گذشته، برای بیشتر از شش ماه در کشوری دیگر به جز کشور مادری خود اقامت داشته اید، در بخش های زیر کشور محل اقامت، وضعیت اقامت و تاریخ شروع اقامت خود را مشخص کنید.

Country or territory where applying -10
اگر از کشوری دیگر به جز کشور مادری خود برای ویزای کانادا اقدام می کنید، باید برای سفارت کانادا مشخص کنید. تیک خیر را در جلوی این سوال انتخاب کرده و در بخش های مشخص شده زیر آن، کشوری که برای انگشت نگاری انتخاب می کنید را بنویسید. در کادر وضعیت نیز، Visito و یا Other را انتخاب کنید. در بخش نهایی نیز، بازه زمانی را از تاریخ تکمیل فرم تا یک ماه آینده را بر حسب میلادی وارد کنید.
بخش اطلاعات شخصی فرم ویزای کانادا

11- وضعیت ازدواج(Marital status)
وضعیت تاهل خود را مشخص کنید. در صورتی که به صورت دائم و یا موقت ازدواج کرده اید، تاریخ شروع آن را در ان بخش بر حسب میلادی وارد کنید. در بخش نیز  C وضعیت ازدواج و اسم و فامیل همسر خود را وارد کنید.

12- ازدواج قبلی(previous married)
اگر قبلا  ازدواج کرده اید و سپس از همسر خود جدا شدید و یا ایشان را ا دست داده اید، گزینه بله را انتخاب کنید. نام خانوادگی او، نام کوچک او، تاریخ تولد، نوع ازدواج و تاریخ شروع و پایان آن را نیز در کادر های مشخص شده ذکر کنید.

بخش دوم: زبان(Languages)

در بخش اول زبان بومی / زبان مادری خود را مینویسید.در سه بخش بعدی نیز این سوال ها از شما پرسیده میشوند:
آیا می توانید به زبان انگلیسی و یا فرانسوی ارتباط برقرار کنید؟
کدام زبان برای شما راحت تر است؟
آیا دوره های زبان فرانسه و انگلیسی گذرانده و از آن مدرک دارید؟

بخش سوم Passport

در کادر اول باید شماره پاسپورت، کشور محل صدور پاسپورت، تاریخ صدور پاسپوت به میلادی و تاریخ انقضاء پاسپورت به میلادی را وارد کنید. در بخش های بعدی این دو سوال از شما پرسیده میشود: راستی اگر گذرنامه ندارید می توانید ا مدارک لازم جهت صدور گذرنامه  را مطالعه نمایید و برای اخذ آن اقدام نمایید.

برای سفر به کانادا، آیا از پاسپورت صادر شده توسط وزارت امور خارجه تایوان که دارای اطلاعات شماست استفاده می کنید؟
برای سفر به کانادا آیا از پاسپورت ملی اسرائیل استفاده می کنید؟

بخش چهارم: مدرک هویت ملی(National Identity doucument) 

در این بخش اول این سوال پرسیده میشود "آیا شما مدرک ملی هویتی دارید؟" و  پس از انتخاب گزینه بله، باید اطلاعات خواسته شده زیر را در محل مورد نظر درج کنید. شماره مدرک- کشور محل صدور مدرک شناسایی- تاریخ صدور و تاریخ انقضاء

بخش پنجم US PR card:

در این بخش نیز این سوال پرسیده میشود "آیا شما شهروند قانونی ایالات متحده آمریکا هستید و گرین کارت آمریکا را دارید؟" اگر پاسخ شما بله است باید اطلاعات زیر را نیز وارد کنید. 

  • شماره گرین کارت
  • تاریخ اعتبار

بخش ششم Contact Information

در صورتی که شما درخواست ویزای کانادا خود را با ایمیل ثبت ‌کنید:
تمام مکاتبات با شما از طریق آدرس ایمیلی که در هنگام ثبت اکانت در سایت وارد کرده اید انجام می‌شود مگر اینکه، آدرس ایمیل جدیدی در کادر زیر وارد کنید. اگر می‌خواهید به نماینده خود دسترسی دهید که به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد، آدرس ایمیل (ها) ایشان را در کادر مربوطه  وارد کنید.
اطلاعات زیر نیز از شما خواسته میشود که باید به تمام انها کامل پاسخ دهید.

1-آدرس پستی فعلی
شامل: کشور- استان- شهر / روستا- پستال کد (کد بین المللی شهر)- منطقه- اسم خیابان-کوچه- واحد- کد پستی
2-آدرس محل سکونت
اگر با آدرس پستی مشابه است، گزینه بله را انتخاب کنید.
3-تلفن تماس
در بخش اول مشخص کنید که شماره مربوط به کانادا / آمریکا و یا کشور های دیگر است. سپس نوع شماره (موبایل- منزل- محل کار) و کد کشور را نوشته و در اخر شماره تماس کامل خود را بنویسید.
4- شماره تلفن جایگزین
5- شماره فکس
6- آدرس ایمیل

بخش هفتم Details of visit to Canada

در این بخش به طور کلی اهداف و شرایط شما برای سفر به کانادا مورد پرسش قرار میگیرد.شما باید به سوالات زیر پاسخ دهید.

  1. هدف من از سفر به کانادا
  2. شروع و پایان اقامت (به میلادی)
  3. منابع مالی موجود برای اقامت در کانادا (به دلار کانادا)
  4. اسم، آدرس و نسبت با شخص و یا مجموعه ای قصد دیدار آن ها در کانادا را دارم.

بخش هشتم تحصیلات(Education)

در این بخش اول باید به سوال "آیا مدرک تحصیلات ثانویه ای دارید؟ (شامل دانشگاه، دانشکده و ….) " پاسخ دهید.اگر  جواب شما بله هست، باید اطلاعات زیر را وارد کنید:

  • ماه و سال شروع و پایان تحصیل
  • رشته تحصیلی
  • شهر / روستا محل تحصیل
  • نام دانشگاه / دانشکده
  • کشور محل تحصیل
  • استان محل تحصیل

بخش نهم: استخدام(Employment)

با توجه به اطلاعات استخدامی خود در ۱۰ سال اخیر، باید موارد زیر را تکمیل کنید. اگر در سازمان های دولتی کار میکردید (کارمند دولت، قاضی، افسر پلیس، شهردار، نماینده مجلس، مدیر بیمارستان و کارمند سازمان های اطلاعاتی) باید تمام این موارد را ذکر کنید، اگر بازنشسته، بیکار و یا محصل هستید، نیز همینطور. اگر بازنشسته هستید، سوابق شغلی ۱۰ سال قبل از بازنشستگی را باید درج کنید.

  • ماه و سال شروع و اتمام فعالیت به میلادی
  • سمت شغلی
  • شهر / روستا محل فعالیت
  • شرکت / سرپرست / نام ارگان
  • کشور محل فعالیت
  • استان محل فعالیت

بخش دهم Background Information

تنها اگر سن شما بالای ۱۸ سال هست، این بخش را باید پر کنید.

1-Aاز دو سال گذشته، آیا شما و یا اعضای خانواده‌ی شما مبتلا به بیماری سل شده اند و یا آیا با شخص دارنده بیماری سل در ارتباط بوده اید؟
B آیا مبتلا به اختلالات ذهنی و یا جسمی که نیاز به دارو ندارند، هستید و در زمانی که در کانادا اقامت دارید، نیاز به مراقبت های سلامتی و اجتماعی دارید؟
اگر شما به دو سوال بالا جواب مثبت داده اید، توضیحات کامل را به همراه اسم آن عضو از خانواده را بنویسید.
2-A آیا پس از اتمام اجازه تحصیل و یا کارتان، بدون مجوز، به کانادا وارده شده اید؟
B) آیا تا به حال درخواست ویزای شما از کانادا و یا کشور های دیگر رد شده است؟ و یا از ورود شما به کشوری ممانعت به عمل آمده؟ و یا پیشنهاد ترک خاک کشوری را دریافت کرده اید؟
C) آیا تا به حال برای ورود و یا بازگشت به کانادا اقدام کرده اید؟
اگر شما به دو سوال بالا جواب مثبت داده اید، در کادر زیر توضیحات کامل را ارائه کنید.
۳) آیا تا به حال سابقه دستگیری و یا سوء سابقه کیفری در هر یک از کشور های جهان را دارید؟
اگر شما به دو سوال بالا جواب مثبت داده اید،در کادر زیر توضیحات کامل را ارائه کنید.
۴) آیا تا به حال عضو نیرو های نظامی، شبه نظامی و یگان های امنیت شهری و امنیتی و یا پلیس بوده اید؟ (شامل تمامی خدمت های سربازی و یا داوطلبانه)
اگر شما به دو سوال بالا جواب مثبت داده اید،، تاریخ حضور و همچنین علت آن را بیان کنید.
۵) آیا تا به حال عضو نیرو های تروریستی، گروه های سیاسی بوده اید و یا این که از این گروه ها حمایت کرده اید؟
۶) آیا تا به حال محکوم به صدمه زدن به زندانی ها و یا غارت اماکن مذهبی شده اید؟
اگر شما به سه سوال بالا جواب مثبت داده باشید، افسر ویزا به شما میگوید که فرم IMM5227 را پر کنید.

در اخر نیز دو سوال زیر از شما پرسیده میشود.

  • اداره مهاجرت و شهروندی کانادا ممکن است درخواست ارتباط با شما در رابطه با هرگونه سرویسی که شما از طرف این اداره میخواهید را، داشته باشد. آیا مایل به ارتباط با این اداره در آینده هستید؟
  • من اذعان دارم که تمام پاسخ هایم به سوالات این فرم، صادقانه و کامل است.

روش پر کردن فرم ویزای کانادا

روش کامل کردن فرم اطلاعات خانوادگی برای متقاضی ویزای کانادا

نوع ویزای درخواستی: بازدید کننده، نیروی مهارت کار، دانش آموز و ...
تمام نام ها را به زبان انگلیسی و زبان مادری خود بنویسید. اسامی تمام افراد خانواده تان را در کادر مشخص شده بنویسید، حتی اگر آن‌ها شما را در این سفر همراهی نمی‌کنند. اگر به فضای بیشتری برای پر کردن نام ها نیاز دارید، باید یک نسخه الکترونیکی دیگر از این فرم را تکمیل کنید و فقط کادر هایی که مورد نیاز است را کامل کنید.

بخش اول اطلاعات مربوط به خود متقاضی، همسر ایشان، مادر و پدر متقاضی:
نام ونام خانوادگی به صورت کامل در بخش اول به همراه وضعیت تاهل نوشته شود.
تاریخ تولد بر حسب تاریخ میلادی نوشته شود و همچنین کشور محل تولد در پائین تاریخ تولد ذکر شود.
آدرس فعلی محل سکونت به همراه شغل انها در کادر مشخص شده به طور کامل مشخص شود.
 اگر متاهل نیستید و یا شریک قانونی ندارید، میتوانید بخش مربوط به آن را کامل نکنید.

بخش دوم فرزندان، شامل همه‌ی فرزندان دختر و پسر (حتی فرزند خوانده) صرف نظر از سن و محل تولد آن‌ها
در این بخش به سوالات زیرپاسخ کامل دهید. اگر فرزند ندارید، این کادر را پر نکنید و فقط امضاء کنید.

  • نام فرزندان به همراه وضعیت تاهل آن ها را در کادر اول تکمیل کنید.
  • نسبت انها را با متقاضی ذکر کنید (فرزند دختر، پسر و یا فرزند خوانده)
  • تاریخ تولد انها به همراه کشور محل تولید را بر حسب تاریخ  میلادی بنویسید.
  • آدرس فعلی انها به همراه شغل انها را در محل مشخص شده درج کنید.
  • آیا انها شما را برای سفر به کانادا همراهی می‌کند؟

بخش سوم برادران و خواهران (شامل همه خواهران و برادران نانتی نیز میشود)

در این بخش به سوالات زیرپاسخ کامل دهید. اگر خواهر و یا برادر ندارید، فقط این کادر را امضاء کنید.

  • نام انها به همراه وضعیت تاهل
  • نسبت انها با متقاضی
  • تاریخ تولد بر حسب میلادی به همراه کشور محل تولد
  • آدرس فعلی به همراه شغل انها
  • آیا انها شما را برای سفر به کانادا همراهی می‌کنند؟

بخش چهرم-تایدیه

در این بخش شما تائید می‌کنید که اطلاعاتی که در این فرم نوشته اید کامل و صحیح می‌باشند.همچنین این فرم قسمتی از اطلاعات خانوادگی شما در اداره مهاجرت است و در برنامه های مهاجرت بعدی استفاده خواهد شد شما باید این قسمت را تایید و امضا کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۴۰
alefbatour admin

زرگترین و بهترین شهربازی و پارک تفریحی استانبول، اسفانبول(ویالند سابق) نام دارد که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول است که با رفتن به این شهر حتماً باید به آن سر بزنید. اسفانبول یا ویالند سابق، بزرگ ترین شهربازی استانبول ویالند است که مساحت آن به ۲۰۰ هزار مترمربع هم می رسد.وسعتی که تقریبا اندازه 100 زمین فوتبال است. این شهربازی به تازگی ساخته شده و از افتتاحش حدود 7 سال می گذرد.این مکان در ابتدا با نام ویالند شناخته می شد و بعد در سال 2018 به اسفانبول تغییر نام پیدا کرد. ساخت این مجموعه عظیم از سپتامبر 2011 آغاز شد و در تاریخ 26 می 2013 درهای این مجموعه به روی علاقمندان باز گردید. سالانه، این مجموعه بازدیدکنندگان و گردشگران بسیار زیادی را به خودش جلب کرده است.

شهربازی استانبول

نمایی از ویالند در شب

ویالند دارای 4 بخش کلی به عنوان بخش سرگرمی(Zone Fun)، بخش خرید(Zone Shopping)، بخش تاریخی(Zone History) و بخش ماجراجویی (Zone Adventure)است. هر بخش پارک شامل قسمت های مختلفی از قبیل، پارک موضوعی، دنیای افسانه، دنیای بازی ، دنیای ماجراجویی، قلعه ویالان، وایکینگ ها، چرخش 360 ، غلتک، رودخانه دیوانه ، تونل سافاری، سیاه چال و ... است. همچنین این پارک بزرگ دارای تفریحات آبی نیز میباشد. البته که بازی های هیجانی مختلف، تنها بخش شهربازی اسفانبول نیستند و امکانات دیگری چون 12 کافه و رستوران، فروشگاه های سوغاتی و سالن برگزاری مراسم نیز در اسفانبول تعبیه شده اند. بنابراین اسفانبول در واقع مجموعه ای بزرگ است که شهربازی، تنها یکی از بخش های آن بوده و قسمت های دیگری چون مرکز خرید، مرکز نمایش و اجراهای هنری نیز در آن وجود دارد.

در استانبول چه تفریحات جذابی را می توان تجربه کرد؟

شهربازی استانبول (ویالند سابق)

حضور مشتاقان در ویالند (شهربازی استانبول) در ساعات اولیه روز

شهربازی استانبول (ویالند) در کجاست

برای دسترسی به شهربازی ویالند در استانبول می بایست خودتان را به منطقه ایوب برسانید که راه های متفاوتی  برای این کار نظیر اتوبوس، مترو، تاکسی یا تورهایی که برای گشت و گذار در ویالند به طور اختصاصی برگزار می شود نیز استفاده کنید . این مجموعه از میدان تکسیم تقریبا 13 کیلومتر فاصله دارد . ساهات کار این پارک تفریحی هم مثل باقی مراکز از ۱۰ صبح تا ۱۹ شب هست. البته روزهای شنبه و یکشنبه تا ساعت ۲۱ می تونید از این فضا لذت ببرید.
آدرسYeşilpınar Mahallesi, Şehit Metin Kaya Sk. No:11, 34065 Eyüp/İstanbul, Turkey

شهربازی استانبول کجاست؟

موقعیت ویالند در استانبول

قیمت بلیط شهربازی استانبول (ویالند)

قیمت بلیت پارک ویالند استانبول برای کودکان و بزرگسالان متفاوت میباشد و در ماه های مختلف سال و روز های به خصوص تغییر میکند.اما در حال حاضر قیمت بلیت برای بزرگسالان(14-99)برابر 40.81 دلار امریکا معادل حدود 280 لیر ترکیه است، و قیمت بلیت برای کودکان(4-13) برابر 39.29دلار امریکا معادل 269 لیر ترکیه است.تفاوت قیمت بلیت برای بزرگسالان و کودکان بر حسب بازی های متفاوت در نظر گرفته شده برای انهاست. همچنین با خرید بلیت هنوز مجاز به استفاده از بعضی بازی ها نیستید و اگر میخواهید طعم لذت تمام بازی ها را بچشید باید گلد تیکت(gold ticket) به ارزش حدود 300 لیر خریداری کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۳۴
alefbatour admin

حتما بارها نام عجایب هفتگانه را شنیده اید که به هفت اثر برتر معماری و مجسمه سازی دوران یونان باستان اطلاق می شود. عجایب هفتگانه دنیای مدرن در سال 2007 از طریق یک مسابقه آنلاین که توسط یک شرکت سوئیسی بنام New 7 Wonders بنیان گذاشته شد ، انتخاب شد و در آن بیش از ده ها میلیون نفر رای دادند. لازم به ذکر است که همه مکان ها در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. حال به نظر شما این عجایب هفتگانه جدید دنیا کدام هستند؟ دلیل اینکه این آثار در فهرست عجایب قرار گرفته اند چیست؟ همراه ما باشید تکه می خواهیم به معرفی عجایب هفتگانه جدید جهان همراه با تصاویر جذاب آن ها بپردازیم.

عجایب هفتگانه جهان
 محل قرار گیری عجایب هفتگانه در نمایی کلی

دیوار بزرگ چین

دیوار چین یا به اصطلاحی بزرگترین دیوار جهان در سرزمین اژدها که تنها دلیل ساخت آن جلوگیری از حمله مغولان بود و حال به یکی از شگفت انگیزترین بناهای جهان تبدیل شده است. جالب است که بدانید بیش از 30 درصد از دیوار بزرگ چین تخریب شده و دیگر هیچ اثری از آن باقی نمانده است. جالب است که بدانید در بخش های مختلف تفاوت هایی از نظر ارتفاع این سازه بی نظیر وجود دارد که در برخی از قسمت ها به 14 متر نیز می رسد. یکی از انگیزه های مسافران تور چین تماشای این بنا است که حتی بسیاری از سیاستمداران در سفر خود به این سرزمین سعی می کنند بازدید از آن را از دست ندهند.

دیوار چین 

دیوار بزرگ چین پوشیده شده از برف

تاج محل هندوستان

تاح محل، یا نگین هندوستان که در شهر آگراو و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند با درخشش خود گردشگران زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود جذب می کند. این بنا که نمادی از وفا و عشق ابدی است به دستور امپراطور وقت شاه جهان برای یاد بود همسر ایرانی خود "ممتاز" ساخته شد. نکته جالب این است که اکثر معماران این بنای باشکوه ایرانی بودند. سرانجام تاج محل در سال 1983 در لیست جهانی یونسکو قرار گرفت.

تاج محل 

تاج محل، شگفتی از هنر ایرانی و هندی

دیگر عجایب جهان را بشناسید

5 نمونه از عجایب جهان که شما را حیرت زده خواهد کرد

مثلث برمودا، کشف حقایق و رازهایی از مثلث برمودا

از عجایب ترسناک ایران چه میدانید؟

پترا اردن

پترا، شهری باستانی در 260 کیلومتری جنوب عمان (پایتخت اردن) واقع شده است. این بنای کم نظیر شامل قسمت های متعددی همچون صومعه، آرامگاه سرباز رومی، کلیسا، سیق، باب ال سیق، عبادتگاه بزرگ، خزانه داری و سد می باشد و سالانه گردشگران بسیاری برای اینکه به تماشای این مجموعه بنشینند، به اردن سفر می کنند. متاسفانه پترا در معرض نابودی قرار دارد و به همین دلیل با وجود وسعت بسیار زیادی که دارد، اما جهت محفوظ ماندن از آسیب های گردشگری بازدید از آن به صورت محدود تری انجام می شود.

پترا اردن 

 پترا، شهری باستانی در اردن

کولوسئوم ایتالیا

معروفترین و محبوبترین آمفی تئاتر بیضی وار دنیا با نام کولوسئوم در رم ایتالیا قرار دارد که مدتی فجایع و نبردهای خونین را به خود دیده است. جالب است که بدانید این نبرد‌ها بر سر مرگ و زندگی گلادیاتور‌ها بوده و از طرفی از سرگرمی‌های روزانه امپراطوران و اشرافیان روم بوده ‌است. تعداد ردیف های صندلی این مجموعه نزدیک به 50 هزار عدد است و از طرفی قدمت و شکوه کولوسئوم در کنار ظرفیت فوق العاده آن برای برگزاری نمایش ها، همه و همه باعث شدند که این سالن یکی از بزرگترین بناهای معماری روم باستان حساب شود.

کولوسئوم 

کولوسئوم، بنایی که در سکوت و آرامش آن هیجان و سروصدا خوابیده

چیچن ایتزا مکزیک

در میان شگفتی ها و عجایب دنیا، هرم چیچن ایتزا در مکزیک به چشم می خورد. چیچن ایتزا که با نام هرم کوکولکان نیز شهرت دارد در واقع یکی از باشکوه ترین بنا های ساخته شده توسط قوم مایا است. یکی از نکات شگفت آوری که در دل این بنا وجود دارد این است که این قوم چگونه توانسته است بدون استفاده از هیچ ابزار ساختمانی و ماشینی همجین آثاری را از خود خلق کند. در واقع چیچن ایتزا را می توان شاهکاری هم در معماری و هم در مهندسی دانست.

 چیچن ایتزا

چیچن ایتزا، شاهکاری از معماری و مهندسی

ماچو پیچو پرو

ماچو پیچو یا ماچو پیکچو، در 70 کیلومتری شمال کوسکو در کشور پرو قرار دارد. این شهر باستانی که به عقیده بسیاری شهر گمشده اینکاها می باشد در سال ۱۴۵۰ میلادی ساخته ‌شده‌ و صدها سال پیش در زمان فتح اینکاها توسط اسپانیایی‌ها متروک شده‌است. برای قرن‌ها فراموش شده‌بود. سرانجام در سال ۱۹۱۱ این شهر توسط یک تاریخ شناس آمریکایی با نام هیرام بینگهام، به جهانیان معرفی ‌شد و حال یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان می باشد.

 ماچو پیچو

ماچوپبچو، شهرباستانی در طبیعت بی نظیر

مجسمه مسیح برزیل

در شهر ریو، مجسمه ای زیبا و محبوب در جنگل ملی تیجاکا در بالای کوه کورکوادو قرار دارد. مجسمه مسیح ارتفاعی 40 متری دارد و درازای دست آن به طول 28 متر است. جالب است که بدانید ساخت این مجسمه 9 سال به طول انجامید. مجسمه بزرگ مسیح به حالت ایستاده با دستانی کاملاً باز ساخته شده است و در واقع نشان دهنده پذیرش تمامی انسان ها از سوی مسیح منجی می باشد.

مجسمه مسیح

مجسمه مسیح، نمادی از شهر ریودوژانیرو

 

تصاویری از عجایب هفتگانه جهان مدرن

سوالات متداول

عجایب هفتگانه قدیمی کدامند؟

هرم بزرگ جیزه (مصر)، باغ‌های معلق بابل (عراق)، نیایشگاه آرتمیس (ترکیه)، تندیس زئوس در المپیا(یونان)، آرامگاه هالیکارناسوس (ترکیه)، غول رودس (یونان)، فانوس اسکندریه (یونان)

علت اینکه مجسمه مسیح در میان عجایب هفتگانه جدید قرار دارد چیست؟

مجسمه مسیح بزرگترین مجسمه مذهبی در دنیا به حساب می آید و همواره در میان افرا مذهبی نیز از جایگاه خاصی برخوردار است.

چرا پترا جز عجایب هفتگانه جهان به شمار می رود؟

دلیل قرارگیری پترا در لیست عجایب هفتگانه جدید جهان، معماری فوق العاده بنا های آن و همچنین ساخته شده این شهر در دل سنگ های سخت و صخره ای می باشد.

آیا اینکه می گویند دیوار چین از فضا دیده میشود حقیقت دارد؟

بر خلاف تصور عموم دیوار بزرگ چین با چشم غیر مصلح از روی کره ماه قابل رویت نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۲۴
alefbatour admin