آژانس مسافرتی الفبای سفر

آژانس مسافرتی الفبای سفر|تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری 1400

آژانس مسافرتی الفبای سفر

آژانس مسافرتی الفبای سفر|تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری 1400

آژانس مسافرتی الفبای سفر
سئو
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور استانبول
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
www.alefbatour.com

تور ترکیه
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

خرید بلیط هواپیما
خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری
www.Trip.ir

بایگانی

آخرین مطالب

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

مالدیو کشوری زیبا است که از چندین جزیره تشکیل شده است و گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. به همین دلیل تور جزایر مالدیو با استقبال خوبی مواجه می شود. در این مطلب هر آنچه قبل از سفر به مالدیو لازم است بدانید را بررسی می‌کنیم.

با آژانس الفبای سفر همراه باشید.

نمای از شهر ماله، پایتخت مالدیو

نمایی از شهر ماله، پایتخت مالدیو

مالدیو کجاست

مالدیو، کشوری با بیش از هزار جزیره در جنوب آسیا است. این کشور در اقیانوس هند قرار گرفته و به دلیل داشتن آب های زلال، سواحل زیبایی که تا جایی که تا چشم می بیند ادامه دارد و البته هتل های مجلل روی آب، شهرت دارد. این مجمع الجزایر با ویژگی هایی از این دست، اقامتگاهی ایده آل برای مهمانان فراهم می کند که می توانند در غروب خورشید غواصی کنند، شنا کنند و لذت ببرند. مالدیو علاوه بر اینکه یکی از خیره کننده ترین سفرهای جزیره ای در جهان است، همچنین یک سفر عالی برای مسافرانی است که از شهرهای باشکوه آسیای جنوبی یا پایتخت های خاورمیانه بازدید می کنند.

فاصله ایران تا مالدیو 7 ساعت پرواز است و این پرواز معمولا با یک توقف در مسیر انجام می شود. این توقف معمولا در فرودگاه دوحه قطر یا فرودگاه دبی در امارات انجام می شود.

ویژگی های کشور مالدیو

مالدیو حدود 515،696 نفر جمعیت دارد که در 185 جزیره پراکنده شده اند. اکثر مردم این کشور مسلمان هستند. این کشور با رشد چشمگیر در زیرساخت ها، یک کشور موفق در توسعه بوده است. این کشور همچنین خدمات عمومی با کیفیت و مقرون به صرفه ای را برای مردم خود فراهم کرده است، در نتیجه شاخص های چشمگیری در زمینه بهداشت و سلامت و آموزش دارد. شاخص آموزش یا نرخ سواد در مالدیو نزدیک به 100% است و امید به زندگی مردم مالدیو بیش از 78 سال است. بیش از 30 درصد جمعیت مالدیو در پایتخت آن یعنی ماله زندگی می کنند.

آب و هوای مالدیو در تمام طول سال بین 24 تا 33 درجه سلسیوس است. اگر چه رطوبت بالایی دارد اما همواره باد ملایمی در آن می وزد و باعث معتدل شدن هوا می شود.

نقشه مالدیو

نقشه مالدیو را می توانید در زیر مشاهده کنید.

نقشه مالدیو. همانطور که می بینید در جنوب سریلانکا و هند قرار گرفته است.

نقشه مالدیو. همانطور که می بینید در جنوب سریلانکا و هند قرار گرفته است.

تور مالدیو

تور مالدیو معمولا یکی از تورهای لاکچری محسوب می شود. اگرچه می توان با رزرو هتل های ارزان تر هزینه سفر را کاهش داد اما اغلب مسافران قصد دارند از تعطیلات خود در مالدیو بیشترین استفاده را ببرند. شما می توانید آفر تور مالدیو خود را از آژانس مسافرتی الفبای سفر رزرو کنید. همچنین در مجموعه ما، تور مالدیو نوروز نیز ارائه می شود.

 

هتل های مالدیو

اولین چیزی که باید در مورد مالدیو بدانید این است که اکثر هتل ها در جزیره اختصاصی خود واقع شده اند. در واقع هر جزیره کوچک، یک هتل است. این از نظر جغرافیایی نیز منطقی است، با توجه به اینکه مالدیو حداقل 1192 جزیره خالی از سکنه و 200 جزیره فعال و قابل استفاده دارد. در طول تعطیلات خود با اقامت در بیش از یک هتل، در چندین جزیره گشت بزنید یا یک قایق اجاره کنید یا یک تور یک روزه به سواحل مرجانی مجاور داشته باشید.

مالدیو به عنوان مقصدی خاص و فوق العاده باشکوه شهرت دارد. اما در واقع سفر به مالدیو با بودجه کم نیز امکان پذیر است. اگر پروازهای آسیایی را جستجو کنید، حتی بلیط هواپیما نیز گران نیست. برای کاهش هزینه ها، در یک مهمانسرای محلی یا هتلی با قیمت مناسب مانند Holiday Inn Resort Kandooma اقامت داشته باشید. لازم نیست برای سفر به مالدیو همه از یک چارچوب پیروی کنند. قایق های تفریحی و غواصی در هتل های روی آب جزو تفریحات پر هزینه است.

از هتل های مالدیو می توان به هتل روی آب پارادایس آیلند، هتل رویال، هتل سینامون، نیکا آیلند و کارامبا اشاره کرد که پر هزینه هستند اما امکانات فوق العاده ای دارند.



یک هتل زیبا در یکی از جزایر مالدیو

یک هتل زیبا در یکی از جزایر مالدیو

غذاهای مالدیو

کشور مالدیو غذاهای مختلفی دارد. به شما توصیه می کنیم حتما از رستوران های محلی مالدیو غذا سفارش دهید. معروف ترین غذای مالدیو ماس هونی است که از ماهی، نارگیل و پیاز تشکیل شده است و همراه نان روشی سرو می شود. این نان، نان سنتی معروف مالدیو است. از دیگر غذاهای معروف مالدیو می توان به گارودیا، هونی روشی، بیس کیمیا و مرغ و ماهی با کاری اشاره کرد. به طور کلی می توان گفت نارگیل نقش مهمی در غذا و همچنین صنایع دستی این کشور دارد.

سواحل مالدیو

در اینجا راهنمای سفر و نکاتی که باید برای سفر به سواحل مالدیو در نظر بگیرید را بیان کرده ایم.

از هتل های All-inclusive استفاده کنید

هنگام جستجوی محل اقامت در مالدیو، فراموش نکنید که غذا و نوشیدنی گران هستند. شما در جزیره ای در وسط دریا هستید، بنابراین حمل و نقل غذا و نوشیدنی های مورد علاقه شما هزینه زیادی دارد. به همین دلیل، بسیاری از گردشگران یک هتل همه جانبه و کامل (All-inclusive) را انتخاب می کنند. حتی اگر نرخ و هزینه های این هتل ها از برخی از هتل های مقرون به صرفه بالاتر باشد. زیرا آن ها هزینه غذا و نوشیدنی را با هزینه اقامت شما همراه می کنند.
 

مالدیو هم برای سفر مجردی و هم برای سفر خانوادگی مناسب است

به دلیل وجود هتل هایی روی آب رویایی و غروب خورشید رمانتیک، مالدیو همیشه به عنوان بهترین مقصد برای ماه عسل شناخته می شود. اما مالدیو برای سفر مجردی و خانوادگی به یک اندازه مناسب است. در حقیقت، بسیاری از استراحتگاه های جزیره ای در مالدیو به طور خاص از خانواده ها پذیرایی می کنند و بیش از اینکه محلی برای زوج ها باشد، مالدیو مکانی است که می توانید در آن آرامش پیدا کنید و نگرانی های زندگی واقعی خود را رها کنید.

کشتی تفریحی رزرو کنید

مالدیو دارای 158 کشتی تفریحی است که در اطراف آب‌های بکر و صخره های مرجانی، خدمات گشت و گذار دریایی ارائه می دهند. این کشتی های تفریحی با امکانات زیادی از جمله اتاق هایی برای اقامت، سرآشپزهای شخصی، مربیان غواصی و موج سواری و سایر کارکنان بسته به نوع کشتی تفریحی که رزرو می کنید، ارائه می شوند. مسافران حتی می توانند یک قایق تفریحی، قایق خانه با اتاق اقامتی یا کشتی کوچک مسافرتی را اجاره کنند و سپس کارکنان را با توجه به نیازهای خود سفارشی سازی کنند. به طور مثال شاید یک ماساژور در محل اضافه کنند.

یک کشتی تفریحی در مالدیو

یک کشتی تفریحی در مالدیو

با فرهنگ مردم مالدیو آشنا شوید

از آنجا که مالدیو به عنوان یک مقصد ساحلی شناخته می شود، فرهنگ آن در جنوب آسیا اغلب نادیده گرفته می شود. فرهنگ مالدیو آمیخته ای بی نظیر از تأثیرات سری لانکا، مالزی، خاورمیانه، اندونزی و آفریقاست. این ترکیب عالی را فقط می توان اینجا در مالدیو تجربه کرد. شما می توانید فرهنگ مالدیو را با حضور در نمایش های موسیقی و رقص و یا تست کردن غذاهای محلی از نزدیک شاهد فرهنگ مالدیوی باشید. همچنین می توانید برای یادگیری بیشتر در مورد شیوه زندگی سنتی، یک سفر یک روزه به جزیره روستای مجاور ترتیب دهید.

سوغاتی های مالدیو را بشناسید

اکثر سوغاتی های مالدیو جزو صنایع دستی این کشور محسوب می‌شود. زیور آلات با مروارید و صدف، حصیربافی، ماهی دودی، شیرینی های خوش طعم، ادویه جات و صنایع دستی با چوب از سوغاتی های رایج مالدیو است.

حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

جزایر مالدیو بر روی خط استوا واقع شده اند. این بدان معناست که نور خورشید با زاویه 90 درجه به پایین می تابد. به عبارت دیگر، آفتاب فوق العاده قوی است و ضد آفتاب شما باید ضد آب باشد، دارای SPF باشد و دائماً از آن استفاده شود. همچنین، مطمئن شوید که برای محافظت از آفتاب لباس های مناسب به همراه خود دارید. مانند کلاه، پارچه های محافظ ، پیراهن های سبک و شلوار بلند برای مواردی که به پوشش بیشتری احتیاج دارید. هنگام بازدید از هر مقصدی که صخره مرجانی جاذبه اصلی آن باشد، ضد آفتاب محافظ صخره های مرجانی بسیار مهم است. زیرا ممکن است در آب شنا کنید. پس برای حمایت از اقدامات زیست محیطی در حال انجام برای حفظ صخره های مالدیو، قبل از سفر به جزیره، ضد آفتاب Reef-Safe خریداری کنید.

 

سفر مالدیو خود را با شهرهای دیگر آسیایی ترکیب کنید

مالدیو در اقیانوس هند واقع شده است، یک بهشت گرمسیری که در آسیا قرار گرفته است. مالدیو از مراکز مهم خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا مانند دبی (پرواز مستقیم چهار ساعته از مالدیو) و سریلانکا (پرواز سه ساعته از مالدیو) کاملاً قابل دسترسی است. به لطف طیف گوناگونی از پروازها با مشارکت شرکت های هواپیمایی مانند کانتاس، هواپیمایی سنگاپور، اتحاد، امارات و قطر ایرویز، می توان به راحتی به مالدیو سفر کرد و بعد از آن به دبی، سریلانکا، سنگاپور، مالزی یا هر مقصدی که پرواز مستقیم داشت، پرداخت.

از منظره زیست تابِ دریا دیدن کنید

مالدیو به داشتن سواحل روشن در شب مشهور است که توسط پلانکتون های زیست تاب روشن می شود. زیست تاب به موجوداتی گفته می شود که در شب از خود نور تولید می کنند. برای تجربه این نمایش نور جادویی، شما می توانید در فصل اوج پلانکتون ها (اواسط تابستان تا اواسط زمستان) بازدید کنید، زمانی که پلانکتون‌های زیست تاب، بخش زیادی از سواحل را تشکیل می دهند و در لب آب دریا جلوه زیبایی ایجاد می کنند.

پلانکتون های زیست تاب در ساحل مالدیو

پلانکتون های زیست تاب در ساحل مالدیو

 

درباره سواحل و جزیره ها بیشتر بخوانید:

آشنایی با سواحلی که تنها در نقاشی ها دیده اید6 شهر جزیره ی معروف دنیاجزیره بورا بورا کجاست
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۹ ، ۱۳:۱۵
alefbatour admin

موزه لوور فقط یک موزه نیست، بلکه یکی از مشهورترین مکان های دیدنی پاریس است و هرم موزه لوور پاریس یکی از بهترین بناهای تاریخی شناخته شده در این شهر است. این موزه، بزرگترین و پر بازدیدترین موزه جهان است و دارای قدمتی تقریباً هزار ساله است.

موزه لوور بسیار بزرگ است و بیش از 35000 اثر هنری را از تاریخ باستان تا قرن 21 را به نمایش می گذارد. با آژانس مسافرتی  همراه باشید

نمایی از موزه لوور پاریس

نمایی از موزه لوور پاریس

موزه لوور کجاست

موزه لوور یکی از مشهورترین موزه های جهان است و در شهر پاریس در کشور فرانسه قرار گرفته است. این موزه بسیار بزرگ است و برای بازدید از آن باید برنامه ریزی کنید زیرا قسمت های زیادی دارد و بازدید از همه آن ها زمان بر است.

این مکان درست در قلب پاریس یا به اصطلاح "Axe Historique" واقع شده است، جایی که شانزه لیزه و طاق پیروزی نیز در آن قرار دارند.

 

معماری موزه لوور

موزه لوور بزرگترین موزه دنیا است. این موزه در طی 8 قرن ساخته شده است ولی از نظر معماری، چندگانگی در آن دیده نمی شود و اجزای آن هماهنگی خاصی با هم دارند. سبک معماری در این بنا، سبک رومانسک است و قوس های رومن و دیوارهایی با قطر زیاد دارد. ساختمان آن پنجره های زیادی دارد تا هوا به طور مطلوب در ساختمان بچرخد. مهم ترین قسمت معماری موزه لوور، هرم بزرگ آن است که از بیش از 600 شیشه جداگانه تشکیل شده است. چند هرم شیشه ای کوچک نیز در محوطه قرار دارند که اغلب نادیده گرفته می شوند.

معماری موزه لوور

معماری موزه لوور

 

آثار و دیدنی های موزه لوور

آثار و دیدنی های موزه لوور همگی ارزش بالایی دارند. بعضی از آن ها از حیث هنری ارزشمندند و بعضی از آن ها به دلیل قدمت تاریخی ارزشمندند و مربوط دوران قبل از میلاد هستند.

تابلوی معروف مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی نیز در این موزه قرار دارد که یکی از آثار موزه است که همه بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند و یکی از دلایل آن ها برای بازدید از این موزه است. این موزه پرترها و نقاشی ها و مجسمه های هنری زیادی را در خود جای داده است.

مونالیزا معروف ترین اثر موزه لوور

مونالیزا معروف ترین اثر موزه لوور

از آثار تاریخی مهم موزه می توان به مجسمه آفرودیت، الماس نایب السلطنه، مجسمه اسب مارلی، کتیبه کمان داران ایرانی و نقاشی های معروف از هنرمندان برجسته اشاره کرد.

موزه لوور به هشت بخش تقسیم شده است:

  1. آثار باستانی مصر
  2. آثار باستانی خاور نزدیک
  3. آثار باستانی یونان، اتروسک و روم
  4. هنر اسلامی
  5. مجسمه سازی
  6. هنرهای تزئینی
  7. نقاشی ها
  8. چاپ و نقاشی

اگر قصد بازدید از موزه لوور را دارید، حتما کفش های مخصوص پیاده روی بپوشید زیرا به دلیل پیاده روی طولانی به آن احتیاج دارید.

قسمت ایران موزه لوور

چندین اتاق و فضا برای نگهداری آثار ایران در موزه لوور وجود دارد و این فرصت را به گردشگران خارجی می دهد تا با فرهنگ و تاریخ ایران آشنا شوند.

برای رسیدن به قسمت ایران در موزه لوور باید مسیر نسبتا طولانی را طی کنید و از چند اتاق عبور کنید تا به آن برسید. لوح حمورابی، ستون کاخ داریوش اول در آپادانا شوش، سنگ نگاره کمان‌داران و بسیاری از آثار هنری مربوط به ایران باستان در این موزه قرار دارند.

سر ستون کاخ داریوش

سر ستون کاخ داریوش

نماینده مجلس و موزه لوور

یکی از حواشی پیرامون موزه لوور در ایران، تلفظ اشتباه کلمه لوور توسط یکی از نمایندگان مجلس بود. این موضوع مدت ها سوژه رسانه ها شد و مردم در فضای مجازی به طرق مختلف به نماینده مجلس کنایه زدند.

قیمت ورودی موزه لوور

کودکان می توانند به طور کاملا رایگان از موزه لوور بازدید کنند اما قیمت ورودی موزه برای بزرگسالان 15 یورو است. همچنین بهتر است قبل از بازدید بدانید که این موزه سه شنبه ها تعطیل است. این موزه در خیابان ریولی پاریس واقع شده است.

 

حقایق جالب درباره موزه لوور

موزه لوور در پاریس مظهر تمام موزه ها است و بزرگترین موزه هنر در جهان است. در اینجا چند حقیقت در مورد موزه لوور آورده شده است که شما احتمالا آن ها را نمی دانستید.
 

1. برای دیدن همه آثار دیدنی لوور 100 روز زمان لازم است

اگر می خواهید هر شی در لوور را ببینید، باید روزهای زیادی از کار خود را تعطیل کنید.

در واقع، شما مجبور به ترک کار خواهید شد زیرا بیش از 100 روز بدون خواب طول می کشد تا فقط 30 ثانیه از تماشای هر شی در لوور بگذرد.

 

کاشی های ایرانی در موزه لوور پاریس فرانسه

کاشی های ایرانی در موزه لوور پاریس فرانسه

2. موزه لوور در اصل یک قلعه بزرگ بوده است

 

در اصل، لوور اصلاً موزه نبود. این بنا به عنوان قلعه لوور در قرن 12 و 13 تحت سلطنت پادشاه فیلیپ دوم ساخته شد.

در قرن شانزدهم، قلعه به کاخ سلطنتی تبدیل شد و محل اقامت اولیه پادشاهان فرانسه شد.

از سال 1682 بود که خانواده های سلطنتی در کاخ ورسای در خارج از پاریس زندگی می کردند.

در سال 1692، از لوور برای نمایش مجموعه هنری پادشاهان استفاده می شد.

یک واقعیت جالب در مورد موزه لوور این است که شما در واقع می توانید بقایای موزه لوور قرون وسطی را در زیرزمین آن ببینید.

3. مونالیزا دزدیده شد

 

در سال 1911، مونالیزا در واقع دزدیده شد، اما 2 سال بعد به موزه لوور بازگشت.

این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد، ما می توانیم به شما اطمینان دهیم. زیرا مونالیزا در حال حاضر پشت شیشه ضد گلوله نشسته و محافظان خاص خود را دارد.

4. در اوایل افتتاح لوور آثار آن کم تر بود

 

در حال حاضر موزه لوور بیش از 35000 قطعه هنری را به نمایش گذاشته است.

وقتی موزه در سال 1793 درهای خود را به روی عموم باز کرد، تنها 537 نقاشی به نمایش گذاشته شد.

بیشتر آن ها از مجموعه خانواده سلطنتی و همچنین برخی از اموال کلیسا مصادره شده بود.

سنگ نگاره کمانداران، اثری ایرانی در موزه لوور

سنگ نگاره کمانداران، اثری ایرانی در موزه لوور

 

5. افزایش بسیار زیاد آثار هنری

 

در دوره دوم امپراتوری فرانسه تحت نظر ناپلئون سوم، این مجموعه با بیش از 20000 قطعه هنری به فعالیت خود ادامه داد.

توجه داشته باشید که دومین امپراتوری فرانسه فقط از 1852 تا 1870 ادامه داشت. این بدان معنی است که فقط در مدت 18 سال بیش از 20000 قطعه هنری به مجموعه اضافه شده است.

ناپلئون سوم که خواهرزاده ناپلئون بناپارت بود، احتمالا به هنر علاقه زیادی داشته است.

6. مونالیزا واقعاً کوچک است

دوباره به مونالیزا برگردید زیرا معروف ترین نقاشی جهان است.

یک واقعیت جالب در مورد معروف ترین نقاشی موزه لوور این است که این نقاشی نسبتاً کوچک است.

ابعاد این نقاشی فقط (53.34 سانتی متر در 76.2 سانتی متر) است. این فقط اندازه یک کاغذ A2 است.

 

7. تعداد 7500 نقاشی

 

از 35000 قطعه هنری که در موزه لوور به نمایش درآمده است، حدود 7500 آن ها اثر نقاشی است. این نقاشی ها مجموعه ای از نقاشان بزرگ در سراسر جهان است.

بیشتر نقاشی ها از نقاشان بومی است. به طوری که حدود 66٪ از کل نقاشی ها مربوط به نقاشان متولد فرانسه است.

8. هرم های لوور

 

هنگام ورود به لوور، باید وارد هرم شیشه ای شوید. این سازه کاملاً ساخته شده از شیشه و فولاد در سال 1989 ساخته شده است.

وقتی به لوور می روید، انتظار دارید که این هرم بزرگتر باشد، اما فقط 21 متر (68 فوت) ارتفاع دارد.

واقعیت جالب دیگر در مورد هرم موزه لوور این است که در واقع در حیاط توسط 3 هرم کوچکتر احاطه شده است.

 

9. لوور چند اثر هنری دارد ؟

 

موزه لوور بیش از 35000 قطعه هنری برای عموم به نمایش گذاشته است که کمتر از 10٪ آن ها به نمایش گذاشته شده است. اما جالب است بدانید موزه دارای 380000 اثر هنری است!

10. موزه از یک آتش سوزی بزرگ نجات یافته است

 

در سال 1871 هنگامی که ارتش فرانسه در داخل پاریس پیشروی کرد، آتش سوزی مهیبی رخ داد. این آتش سوزی کاخ تویلری را کاملا نابود کرد. از آن بدتر، به موزه لوور نیز سرایت کرد. کاخ تویلری در کنار موزه لوور قرار داشت.

در پایان آتش نشانان و کارمندان موزه توانستند آتش را کنترل کنند و موزه لوور را نجات دهند.

11. پر بازدیدترین موزه جهان

 

موزه لوور دارای تعداد زیادی از آثار هنری مشهور جهان است. مونالیزا یا لبخند ژکوند فقط یکی از صدها قطعه هنری است که تقریباً همه  آن را می شناسند.
با مجموعه ای از این دست، مطمئناً جمعیت زیادی را به خود جلب خواهید کرد و لوور این کار را می کند.
روزانه بیش از 15000 نفر از موزه لوور بازدید می کنند و تقریبا 70٪ بازدید کنندگان خارجی هستند.
در سال 2018 فقط بیش از 10.2 میلیون نفر از موزه لوور بازدید کردند.

این امر گاهی منجر به صف انتظار برای بازدید از قطعات هنری مشهور می شود.

12. دو موزه لوور در جهان وجود دارد

 

از سال 2017 به بعد می توان گفت 2 موزه دوم لوور در جهان وجود دارد! افتتاح این موزه دوم در شهر ابوظبی در امارات متحده عربی انجام شد.

رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون و محمد بن راشد آل مکتوم معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی و ولیعهد ابوظبی محمد بن زاید آل نهیان موزه لوور ابوظبی را در 8 نوامبر 2017 افتتاح کردند.

موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی

 

13. کلمه "لوور" از کجا آمده است؟

هنوز نامشخص است، اما 3 نظریه وجود دارد. به نظر شما کدام یک درست است؟

از یک واژه نامه قدیمی لاتین ساکسونی که در آن "Leouar" به عنوان یک قلعه ترجمه شده است.

از لاتین "Rubras"، به معنی"خاک سرخ".

از "لوورتری" فرانسوی، "مکانی که سگ ها را برای تعقیب گرگ ها آموزش می دهند".

به نظر شما کدام یک درست تر است؟

در هر صورت، موزه لورر مشهورترین، بزرگترین و پر بازدیدترین موزه در کل جهان است و مطمئناً ارزش بازدید را دارد. برای بازدید و سفر به فرانسه می توانید از تور اروپا نوروز 1400 استفاده کنید.

 

درباره اروپا بیشتر بدانید:

✔ معرفی کامل شهر استانبول و جاهای دیدنی

✔ 12 حقیقت جالب در مورد برج ساعت لندن و داستان بیگ بن

✔ با تورمجازی فلورانس، سفری به مهد هنر اروپا داشته باشید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۹ ، ۱۲:۲۸
alefbatour admin

 قره کلیسا یا کلیسای تادئوس در 20 کیلومتری شهر چالدران، در شمال استان آذربایجان غربی در قسمت جنوبی شهر ماکو واقع شده است. قره به معنای سیاه است و انتخاب نام قره کلیسا برای این بنا به دلیل استفاده از سنگ سیاه در برخی قسمت های نمای آن است. طبق اسناد، قره کلیسا اولین کلیسای جامع است که در جهان ساخته شده است. در این بخش از مقالات آژانس الفبا به بررسی قره کلیسا خواهیم پرداخت.

نمایی از قره کلیسا

نمایی از قره کلیسا

قره کلیسا کجاست؟

قره کلیسا مربوط به ارامنه باستان  است و در منطقه کوهستانی شمال غرب ایران است و در نزدیکی مرز آذربایجان و ترکیه با ایران است. این کلیسا، طبق سنت، در سال 68 پس از شهادت مسیح (ع) ساخته شد. این بنا با سقف های مخروطی مربوط به معماری ارمنی از مسافت های دور نیز قابل مشاهده است.

تاریخچه قره کلیسا

تادئوس که از حواریون و یاران مسیح (ع) بود، مردم زیادی را از جمله پادشاه ارمنستان را به دین مسیحیت دعوت کرد. اما پس از آن محکوم شد و ساندخت، دختر پادشاه که به مسیحیت روب آورد به همراه با تادئوس  و افراد دیگر به شهادت رسید. این مکان مذهبی توسط کلیساهای ارتدکس شرقی و آشوریان ارتدکس مورد احترام است، به ویژه توسط اعضای کلیسای پیامبران ارمنستان. در جولای 2008 این کلیسا به میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

تادئوس و بارتولومئوس دو یاور مسیح بودند که در دوره اشکانیان به امپراتوری ارمنستان آمدند. تادئوس و یاورانش به دلیل ترویج مسیحیت در سال 66 میلادی به همراه دختر پادشاه، ساندوک (یا ساندخت) به دست پسر پادشاه دستگیر و کشته شدند.

بسیاری از مورخان بر این باورند که تادئوس در ارمنستان به پیامبری رسیده است. او یکی از هفتاد مرید عیسی (ع) بود که برای تبلیغ مسیحیت به شرق سفر کرد.

فضای اطراف این بنای تاریخی

فضای اطراف این بنای تاریخی

پلان قره کلیسا

پلان معماری این کلیسا از دو قسمت تشکیل شده است: یک ساختمان سیاه (در زبان ترکی قره به معنی سیاه است) و کلیسای اصلی (سفید) که در سال 1810 به بال غربی ساختمان اصلی اضافه شد و یک سازه سفید بود.

به دلیل بزرگ بودن کلیسا، که توسط نمای چند ضلعی و گنبد های مخروطی شکل آن مشخص می شود، از دور قابل مشاهده است. چند کلیسای کوچک در این نزدیکی هست: سه قلعه در تپه های شرقی رودخانه، یکی تقریباً 3 کیلومتری جنوب کلیسا در جاده بسطام و دیگری کلیسای روستای قره کلیسا. این مکان در دو کیلومتری شمال غربی کلیسا واقع شده است و گفته می شود محل شهادت ساندوک بوده است.

مجسمه فرشتگان، نمای جلوی کلیسا را تزیین کرده اند و نمای شمالی و جنوبی آن را با صلیب های تیره رنگ سنگی تزئین کرده اند. نقش برجسته های منقش با حفره هایی از عهد عتیق و عهد جدید، حیوانات افسانه ای و چهره های مقدسین نیز به زیبایی بنای یادبود افزوده اند.

بنا توسط معماری مسیحی به نام گرگوری ساخته شده است و دارای ارزش تاریخی ویژه ای است زیرا اولین کلیسای جامع در جهان است که برای اولین بار توسط یاران حضرت مسیح تاسیس شده است.

این ساختمان چهار ضلعی با 200 متر ارتفاع و 150 متر عرض شامل دو بخش قدیمی و جدید است. ورودی، دو گنبد نوک تیز با 12 ضلع، 5 برجک، برج ناقوس، 47 اتاق، کتابخانه، انبار، زیرزمین، دو حیاط شرقی و غربی (میانسرا) و مقبره.

گنبد کلیسا از سنگ های سیاه و سفید ساخته شده است و دیوارها با نقش برجسته های مسیح، چهره ها، گل ها، حیوانات، داستان های کتاب پادشاه از جمله نقش های برجسته تزئین شده است.

آجرهای سیاه و سفید قره کلیسا

آجرهای سیاه و سفید قره کلیسا

مرمت قره کلیسا

قره کلیسا چندین بار مرمت شده است. در دوره عباس میرزا از سنگ آهک برای زیباسازی استفاده می کنند. نقوش چلیپا صلیب شکسته در برخی از قسمت های خارجی ساختمان به تصویر کشیده شده است که نمادی از رواج میترائیسم در دوران باستان است.

کلیسای تادئوس در طی حملات و زمین لرزه ها به شدت آسیب دیده است به گونه ای که آثار گلوله هنوز در سطح سنگ های سخت آن قابل مشاهده است. این مکان چندین بار مرمت شده و توسط افراد مختلفی از جمله زکریا، نصیرالدین طوسی و شاه عباس بزرگ ترمیم شده است.

ساختمان اصلی پس از فتوحات مختلف خارجی تخریب و بازسازی شد. بخش بزرگی از کلیسا در سال 1230 در هنگام حمله چنگیز خان مغول تخریب شد. کلیسای تادئوس پس زلزله سال 1319 ترمیم شد و در سال 1329 پس از به طور گسترده بازسازی شد.

علیرغم این بازسازی ها، برخی از قسمت های کنونی محراب مربوط به قرن 10 است. با این حال، بیشتر ساختار فعلی مربوط به سال های 1811-1820 است، زمانی که شاهزاده قاجار عباس میرزا بودجه ای را برای تعمیر فرهنگی اختصاص داد و منجر به شکل گیری سازه ای عظیم و چشمگیر شد. سیمئون، پدر کلیسا، بال غربی بزرگ را به کلیسا اضافه کرد.

مراسم قره کلیسا (بادراک)

مسیحیان مجاز به بازدید از هر سال فقط یک روز یعنی روز جشن مقدس تادئوس هستند. صدها ارمنی از ایران و ارمنستان هر ماه ژوئیه برای تعمید فرزندان خود و همچنین غذا خوردن و آواز خواندن با هم جمع می شوند.

به دلیل انزوای جغرافیایی و محدودیت های برگزاری مراسم، قره کلیسا شاید کم بازدیدترین مکان برای مسیحیان در جهان باشد.

مسیحیان در ایران و سراسر جهان برای برگزاری مراسمی برای قدردانی از زحمات تادئوس، بارتولومئوس و سایر مسیحیان اولیه، در هفته اول مرداد (اوایل ژوئیه) در قره کلیسا جمع می شوند.

برگزاری مراسم مذهبی سالانه مجتمع قره کلیسا ارامنه معروف به بادارک نماد آزادی اقلیت های دینی در اعمال مناسک خود در ایران است.

هر سال مراسم مذهبی بادارک از 25 تا 27 ژوئیه یعنی حدود مردادماه در قره کلیسا برگزار می شود و از کشورهای مختلف در این مراسم شرکت می کنند.

عکس مراسم قره کلیسا

عکس مراسم قره کلیسا

برگزاری مراسم سالانه نه تنها نشانگر زندگی مسالمت آمیز ادیان و اقوام مختلف است، بلکه نشان دهنده صلح و دوستی میان ایرانیان است.

در طی این مراسم، بازدید کنندگان و زائران خارجی می توانند آزادی عمل ارامنه را در انجام اعمال مذهبی مشاهده کنند و تجربیات خود را با بیگانگان در سراسر جهان به اشتراک بگذارند.

 

درباره مقاصد گردشگری بیشتر بدانید:

✔ کلیسای وانک اصفهان

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۹ ، ۱۱:۰۰
alefbatour admin

 کلیسای وانک یک کلیسای ارمنی است که در محله جلفا در مرکز شهر اصفهان واقع شده است. نام "وانک" از کلمه ارمنی "صومعه" گرفته شده است. کلیسای وانک به دلیل فضای داخلی زیبا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در اصفهان است. این مقاله در مورد کلیسای وانک و موزه و معماری و نقاشی های آن است.

عکس کلیسای وانک

عکس کلیسای وانک

تاریخچه کلیسای وانک

مانند اکثر جاذبه های اصفهان، کلیسای وانک نیز در زمان شاه عباس صفوی در سال 1598 ساخته شد. این کلیسا در سال 1606 برای صدها هزار تبعیدی ارمنی که به ایران آمده بودند، تأسیس شد. تا سال 1606 این بنا فقط یک محل عبادت بود.

سپس در سال 1655، با گنبد دو لایه مرتفع خود به کلیسای وانک تبدیل شد. پس از جنگ ایران و عثمانی، تغییرات عمده طراحی توسط اسقف اعظم دیوید اصلاح شد. ساخت و سازها سرانجام در سال 1655 تا 1664 به پایان رسید.

کلیسای جامع وانک در کوچه کلیسا در خیابان نظر شرقی واقع شده است. این خیابان بخشی از محله ارامنه اصفهان یعنی جلفا است. عدد این دو سال به صورت کاشی کاری در بالای ورودی کلیسا نقش بسته است.

محوطه کلیسای وانک

محوطه کلیسای وانک

 

 

معماری کلیسای وانک اصفهان

 

این کلیسا دارای یک سقف گنبدی است که شباهت زیادی به مساجد ایران دارد، اما چیزی که آن را به ساختمانی با معماری غربی تبدیل کرده است محراب کلیسا است که نیمه هشت ضلعی است و همچنین برجک های برجسته نیز باعث غربی به نظر رسیدن ساختمان می شود. انواع سبک های معماری مورد استفاده برای کلیسای و اطرافش، نشان دهنده تاریخ منطقه است.

معماری کلیسای وانک

معماری کلیسای وانک

نمای خارجی کلیسای از آجر زرد ساخته شده است و تصور اشتباهی از آنچه در داخل کلیسا وجود دارد را ایجاد می کند. نمای داخلی کلیسای وانک از دیوارهای گچی تشکیل شده است و یک شاهکار واقعی هنری است که نمایانگر نقاشی های دیواری، کنده کاری و کاشی است. این نقاشی ها شامل داستان های کتاب مقدس روی گنبد کلیسا، تزئینات گل و بته ایرانی روی سقف ها و نقوش ملی ارمنی بر روی دیوارها می شود که ترکیب آن ها باعث جذابیت بیشتر این مکان شده است. بازدید کنندگان همچنین می توانند صحنه هایی از زندگی کشته شدگان ارمنی را که توسط عثمانی مورد شکنجه قرار گرفته اند، مشاهده کنند. نقاشی های دیواری با کاشی های طلایی و آبی و فضایی گرم و سنگین را در داخل کلیسا ایجاد می کنند.

دیوارهای داخل کلیسای وانک

دیوارهای داخل کلیسای وانک

کلیسای وانک یک شاهکار معماری است. ساخت این کلیسای در زمان شاه عباس دوم آغاز شد. معماری کلیسای وانک ترکیبی از معماری ایرانی و ارمنی است. به همین دلیل است که هنگام ورود به این کلیسای قدیمی خواهید دید که این کلیسای تنها مکانی است که با مصالح بومی مانند خشت و آجر ساخته شده است. مطمئناً، این راهی برای نشان دادن فرهنگ آمیخته و همزیستی است که بیش از 400 صد سال در جلفا پابرجا بود.

سقف کلیسای وانک

سقف کلیسای وانک

کلیسای وانک کجاست

 

کلیسای وانک در محله جلفا، در کرانه جنوبی زاینده رود و با فاصله نزدیک از مرکز شهر واقع شده است. از کلیسا تا موزه موسیقی اصفهان 5 دقیقه پیاده روی راه است. تا ایستگاه مترو و همچنین سی و سه پل نیز 20 دقیقه پیاده روی فاصله دارد. در اطراف کلیسای چندین کافه و رستوران جذاب نیز وجود دارد.

 

 

هتل های نزدیک کلیسای وانک

اگر می خواهید نزدیک کلیسای وانک اقامت داشته باشید، در فاصله 1 دقیقه پیاده روی از کلیسا، هتل 2 ستاره جلفا وجود دارد. همچنین می توانید هتل هایی را در کنار زاینده رود در نظر بگیرید؛ به این ترتیب می توانید نزدیک کلیسای وانک و سایر جاذبه های شهر بمانید. برای اقامتی لوکس، هتل 5 ستاره پارسیان کوثر و هتل عباسی را به شما پیشنهاد می دهیم. همچنین، هتل 4 ستاره علی قاپو و هتل 3 ستاره توریست و هتل پارت برای اقامت با بودجه بیشتر وجود دارد.

رستوران و کافه های نزدیک کلیسای وانک

منطقه ارمنی ها، جایی که کلیسای وانک واقع شده است، یک مکان محبوب گردشگری در اصفهان است؛ بنابراین گزینه های بسیار خوبی برای ناهار و شام دارد. بهترین رستوران ها در نزدیک کلیسا قرار دارد. می توانید غذاهای ایتالیایی را در کافه رستوران هرمس یا غذاهای سنتی ایرانی را در کافه شربت فیروز یا رستوران آرک امتحان کنید. کافه بهار نارنج یک منوی صبحانه و میان وعده در فضای داخلی با تزئینات غنی ارائه می دهد. همچنین برای نوشیدنی ها و دسرها می توانید کافه گیومری و کافه جازوه را امتحان کنید.

ساعات بازدید کلیسای وانک

ساعت کاری کلیسای وانک از ساعت 9:00 تا 18:00 برای بازدید کنندگان باز است. البته وقفه ای برای مراسم عبادت از ساعت 12:30 تا 15:00 بعد از ظهر داشته باشد. به جز خود کلیسای، یک محوطه وجود دارد که دارای یک برج ناقوس، قبرستان مسیحیان ارتدکس، کتابخانه، موزه و یادبودی برای نسل کشی ارامنه در سال 1915 در ترکیه است. قبل از اینکه برای یک تفریح عصرانه به کنار زاینده رود بروید، خوب است که مدتی را در اینجا بگذرانید.

توضیح نقاشی های کلیسای وانک

به محض ورود به داخل گذرگاه کلیسا با نقاشی های کلیسا مواجه می شوید. مجموعه های منحصر به فرد از نقاشی های دیواری زیبا که داستان هایی از کتاب مقدس و تورات را به تصویر می کشند. همچنین نقوش گل و گیاه ایرانی و نقوش ارمنی نیز در آن دیده می شود. هنرمندان ارمنی آن ها را در دوران صفویه نقاشی می کردند. کاشی های باشکوه نیز با طلا تزئین شده اند.

این خصوصیات باعث متفاوت بودن این کلیسای ارمنی اصفهان می شود. نقاشی های کلیسای وانک با خطوط برجسته و به صورت دقیق روی دیوارها نقاشی شده اند.

نقاشی های کلیسای وانک

نقاشی های کلیسای وانک

نوشته روی تار مو کلیسای وانک

 

یک تار مو در موزه کلیسای وانک وجود دارد که متعلق به یک خانم 18 ساله است. چیزی که این تار مو را جذاب می کند این است که روی آن یک جمله نوشته شده است و با میکروسکوپ دیده می شود!

به گفته موزه کلیسا این نوشته روی تار مو کلیسای وانک از کتاب امثال سلیمان نوشته شده است: به جهت دانستن حکمت و عدل و برای فهمیدن کلمات فطانت (فطانت یعنی درک و فهم)

 

تار مو در کلیسای وانک

تار مو در موزه کلیسای وانک

سایت کلیسای وانک: www.vank.ir

برای رزرو و خرید تور ارزان اصفهان می توانید با کارشناسان ما در آژانس مسافرتی الفبای سفر همراه باشید.

  1. قره کلیسا آذربایجان غربی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۹ ، ۱۲:۵۸
alefbatour admin

استانبول (Istanbul) بزرگترین شهر کشور ترکیه است و یک شهر بسیار محبوب برای گردشگران است. هیچ شهر دیگری مانند استانبول در جهان نیست که در دو قاره قرار گرفته باشد. استانبول در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است و توسط تنگه بسفر از هم جدا شده اند. این شهر جاذبه های دیدنی و امکانات گردشگری زیادی دارد و همین دلیل باعث جذب توریست های زیادی به استانبول می شود.

 

نمایی از شهر استانبول

نمایی از شهر استانبول

معرفی شهر استانبول

استانبول پر جمعیت ترین شهر ترکیه است و از نظر اقتصادی، فرهنگی و گردشگری اهمیت دارد. همانطور که گفتیم این شهر دو بخش آسیایی و اروپایی دارد و این دو بخش با رود بسفر از هم جدا شده اند. این دو قسمت شهر توسط پل بسفر به هم متصل می شوند. این شهر 15 میلیون جمعیت دارد و بعه همراه مطقه کلان شهری آن 5343 کیلومتر مربع وسعت دارد.

کشور ترکیه به هفت ناحیه تقسیم شده است و شهر استانبول در ناحیه مرمره قرار دارد.

دین اکثریت مردم ترکیه اسلام است و مذهب آن ها سنی است. 

آب و هوای استانبول به طور کلی مرطوب است. تابستان هایی گرم دارد و همچنین زمستان هایی سرد دارد. اما این به این معنی نیست که مانند نقاط دیگر جهان تابستان هایی داغ و طاقت فرسا و یا زمستان هایی بسیار سرد داشته باشد. استانبول آب و هوای نسبتا معتدلی دارد. به طوری که  میانگین دمای استانبول در گرم ترین حالت در تابستان به 26 درجه سانتی گراد و در زمستان در سرد ترین حالت به 3 درجه سانتی گراد می رسد.

مردم استانبول نیز خون گرم و مهمان نواز هستند و آداب و رسوم سنتی خود را حفظ کرده اند. اگرچه در سال های اخیر، فرهنگ اروپایی به خود گرفته اند اما همچنان سنتی بودن در مردم استانبول دیده می شود.

تراموا در شهر استانبول ترکیه

تراموا در شهر استانبول ترکیه

تاریخ شهر استانبول

شهر استانبول پایتخت دو امپراتوری بزرگ عثمانی و بیزانس (روم شرقی) بوده است. هیچ شهری دیگری در جهان نبوده است که پایتخت دو امپراتوری بزرگ بوده باشد و همین باعث غنی شدن تاریخ و فرهنگ و تاریخچه این شهر شده است. استانبول توسط یونانیان تأسیس شد و بعدها به عنوان پایتخت امپراتوری بیزانس (روم شرقی) انتخاب شد. سپس پس از تصرف توسط آن توسط ترک ها در سال 1453 در قلب امپراتوری عثمانی به عنوان پایخت آن دوباره شکوفا شد.

هر دوی این امپراتوری ها، انبوهی از ساختمان های با شکوه را به استانبول اضافه کردند که بیشتر در شهر قدیمی با مرکزیت سلطان احمد متمرکز شده است. استانبول از موزاییک های طلایی پر زرق و برق ایا صوفیه گرفته تا گنبدهای مسجد آبی و از اعماق آب انبار باسیلیکا تا حرمسرای مرموز کاخ توپکاپی، تاریخ جالب این منطقه را نشان می دهد.

نام قبلی استانبول، کنستانتینوپول بوده که به معنی شهر کنستانتین است. این نام گذاری به دلیل نام پادشاه روم (کنستانتین) بود. سپس بعدها در امپراتوری عثمانی، نام قسطنطنیه انتخاب شد که در واقع عربی شده کنستانتین است.

یکی از مساجد تاریخی استانبول

یکی از مساجد تاریخی استانبول

نقشه شهر استانبول

نقشه استانبول بسیار جالب است. تقاطع مسیرهای تجاری از طریق آب و زمین. این تنها شهری است که در دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد و نزدیک به 3000 سال در مرکز تجارت در منطقه بوده است. این شهر با نام قسطنطنیه مهمترین شهر جهان غربی پس از سقوط امپراتوری روم در غرب بود و سپس به مرکز سیاسی امپراتوری عثمانی تبدیل شد، که تا زمان پایان آن در سال 1923 بر شرق مدیترانه تسلط داشت.

نقشه شهر استانبول

نقشه شهر استانبول

 

جاهای دیدنی استانبول

استانبول مساجد و کاخ های با شکوهی را در خود جای داده و به عنوان یکی از شهرهای توریستی ترکیه، جاهای دیدنی زیادی دارد. هر کدام از آثار تاریخی استانبول به یک دوره تاریخی خاص مربوط می شود و معماری خاص آن زمان را دارد که باعث جذاب تر شدن این شهر می شود.

جاهای دیدنی استانبول بسیار متنوع است. از تفریحات آبی و طبیعت گردی گرفته تا بازدید از مناطق تاریخی و فرهنگی، جزو تفریحات گردشگران در این شهر محسوب می شود.

مناطق فرهنگی و تاریخی استانبول شامل این موارد است: مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، مسجد سلیمانیه، برج گالاتا، آب انبار باسیلیکا و قلعه روملی حصار

مراکز تفریحی استانبول نیز بسیار متنوع هستند که در صفحه هر کدام به طور کامل توضیح داده ایم: میدان تکسیم استانبول، خلیج شاخ طلایی استانبول، آکواریوم استانبول، دلفیناریوم، پارک آبی آکوامارین، کشتی کروز، پارک آبی دلفین و آکواریوم تورکوا زو

شما همچنین می توانید از غذاهای خیابانی استانبول استفاده کنید و یا غذاهای عالی را رستوران های معروفی همچون رستوران بیتی استانبول، رستوران چانگا، رستوران میکلا و رستوران Ulus 29 امتحان کنید.

اگر هم اهل خرید هستید و گشت و گذار در بازار هستید این مراکز خرید را پیشنهاد می کنیم: مرکز خرید جواهیر استانبول، مرکز خرید پالادیوم استانبول، مرکز خرید فروم استانبول، مرکز خرید آکمرکز استانبول و بازار بزرگ کاپالی چارشی

 

میدان تکسیم (تقسیم) معروف استانبول

میدان تکسیم (تقسیم) معروف استانبول

تور استانبول

به علت توریستی بودن استانبول و نزدیکی به ایران، استقبال برای تور ترکیه استانبول بسیار زیاد است. این تورها شامل گشت شهری، هتل، بلیط هواپیما، تورلیدر، وعده غذایی و... می شود. استفاده از تور استانبول برای سفر، تا حد زیادی هزینه ها را کاهش می دهد. آژانس الفبا با چندین سال سابقه موفق، مجری تورهای استانبول است.

گردشگران در جلوی مسجد آبی

گردشگران در جلوی مسجد آبی

درباره ترکیه بیشتر بخوانید:

✔ باز شدن مرز ترکیه 

✔ شهر اروپایی ترکیه 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۹ ، ۱۱:۱۴
alefbatour admin

یکی از ویژگی های سفر، کسب تجربه های فراوان می باشد. از تماشای طبیعت و جاذبه های مقاصدی که نمونه های آن ها در هیچ جایی یافت نمی شوند گرفته تا برخورد با مردم بومی هر شهر و کشوری. برخورد و تعامل با مردمانی با فرهنگ و زبان های متفاوت از جذاب ترین و حتی چالش برانگیزترین کارهایی است که می توان در سفر آن ها را تجربه کرد. گاهی اوقات در سفرتان ممکن است با مردمانی مواجه شوید که به صورت خونگرم و مهربان با شما برخورد می کنند و گاهی هم با دسته دیگری که ممکن است از نظر شما غیر متمدن به نظر برسند. اما نباید این را فراموش کرد که هر کشوری فرهنگ خاص خود را دارد. مثلا ممکن است هرچیزی که شما از آن با نام ادب و حیا میشناسید برای مردم دیگر کشور همچین معنا و مفهومی نداشته باشد. در این باره به بررسی تعدادی از مهربان ترین مردم جهان از نظر آرا مردمی در وبسایت اسکای اسکنر می پردازیم. پس با الفبای سفر  در ادامه این مقاله جذاب همراه باشید.

بی ادب ترین کشورهای جهان 

1-فرانسه

عنوان بی ادب و بی حیا ترین کشور جهان از نظر گردشگران در اختیار فرانسه قرار دارد. نکته جالب در این نظرسنجی این می باشد که فرانسه توانسته است نزدیک به 20 درصد یعنی حدود یک پنجم آرا را کسب نماید. با این حال درصورت تعامل با مردم فرانسه اگر می خواهید خاطرات خوبی در ذهن خود داشته باشید پیش نهاد می کنیم که حتما به موارد زیر توجه کنید:

  1. سعی کنید قبل از سفر به فرانسه تا حدودی به زبان این کشور آشنا باشید زیرا مردم فرانسه شدیدا نسبت به این موضوع حساس هستند.
  2. در سفر به فرانسه مخصوصا پاریس سعی کنید همواره خونسرد باشید. زیرا مردم این کشور به غرور، خونسردی و بی تفاوتی معروف هستند.
  3. توجه کنید که فرانسوی ها علاقه مند به بحث کردن هستند و سعی کنید به دل نگیرید.

فرانسه در صدر لیست بی ادب ترین مردم دنیا

2- روسیه

خیلی از گردشگران در سفر به روسیه از مردم این کشور به عنوان مردمی سرد، بسیار سرسخت و بی ادب یاد می کنند اما در بالاتر هم گفتیم که ادب در هر کشور و فرهنگی به اشکال مختلفی تعریف می شود. در ادامه به بررسی عواملی می پردازیم که مردم روسیه نسبت به آن حساس بوده و ممکن است با انجام آن ها رفتارهایی را ببینید که از دید شما به عنوان بی ادبی و بی حیایی تلقی شود.

  1. به هیچ عنوان هنگام غذاخوردن سرو صدا نکنید
  2. غذاهایتان را به صورت کامل صرف کنید.
  3. با کفش وارد خانه ای نشوید.
  4. در مکان های بسته همچون خانه به هیچ عنوان سوت نزنید.
  5. با انگشت به چیزی اشاره نکنید.

مردم روسیه دومین مردم بی ادب دنیا

3- انگلیس

انگلیس صاحب رتبه سوم بی ادب ترین کشورهای دنیا است. این را در نظر داشته باشید مردم انگلستان مردمی صمیمی بوده و نسبتا برخوردهای خوبی با گردشگران خارجی دارند. نکاه جالب این است که هم در این نظرسنجی و هم در  هرچند که ممکن است در سفر به این کشور با انجام دادن یکسری از کارها و یا رفتارها که از دید شما برخوردی ساده به نظر می رسد از دید آن ها برخوردی توهین آمیز حساب شود و در قبال آن شما شاهد رفتار بی ادبانه باشید و در نهایت در ذهن خود مردم این کشور را بی حیاترین مردم دنیا تلقی کنید.

  1. از پرسیدن سوالات شخصی همچون حقوق خودداری کنید.
  2. هرگز با کسی که صمیمی نیستید او را با نام کوچک صدا نکنید.
  3. هنگام احوال پرسی سعی کنید کسی را نبوسید مگر اینکه خیلی با هم صمیمی باشید.
  4. وقت شناسی از صفات مردم انگلستان است و سعی کنید در قرار با طرف انگلیسی خود این موضوع را رعایت نمایید.
  5. یکی از مواردی که ممکن است در این باره بسیار به چشم بیاید. فوتبال است که مردم این کشور بسیار زیاد نسبت به این ورزش و تیم های باشگاهی محبوب خود تعصب دارند.

آلمان، آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، لهستان و ترکیه از دیگر کشورهای موجود در میان بی ادب ترین کشورهای دنیا قرار دارند.

مطالب جذاب زیر را از دست ندهید!

اسامی کشورها 

خسیس ترین مردم جهان 

 

باادب ترین کشورهای جهان

1-برزیل

از برزیل به عنوان با ادب ترین کشور جهان یاد می شود. می توان ادعا کرد که سفر به برزیل از بابت تعامل با مردم این کشور می تواند یکی از خاطره انگیزترین مسافرت ها برای گردشگران باشد. هرچند در برزیل نژادهای گوناگون از کشورهای مختلف مشاهده می شود اما گردشگران همواره از سفر به این کشور و از برخورد با مردم برزیل به نیکی یاد می کنند. برخی از رفتارهای جالب مردم برزیل به شکل زیر است:

  1. مردم برزیل پیش از گفتگو دستان یکدیگر را فشرده و به چشمان هم نگاه می کنند.
  2. ایجاد وقفه در گفتگو خیلی کار ناپسندی به شمار نمی رود.
  3. برای دیدارها آقایان همواره از کت و شلوار رسمی استفاده می کنند.
  4. در صورت ازدواج ، زنان دو بار - یک بار در هر گونه - بوسه می کنند. زنان مجرد بوسه سوم را اضافه می کنند.
  5. برزیلی ها هر کاری را برای دوستان انجام خواهند داد، از این رو عبارت: "برای دوستان ، همه چیز. برای دشمنان ، قانون". روابط مهمتر از یک سند حقوقی در تجارت است.
  6. برزیلی ها همیشه دست های خود را قبل از غذا شستشو می دهند و بندرت مواد غذایی را با دست لمس می کنند. برای همه چیز، حتی میوه از چاقو و چنگال استفاده می شود.

برزیلی ها، مودب ترین مردم دنیا

2- فیلیپین

تایلند، لائوس و کامبوج از کشورهای مودب و همینطور خوش رو در جنوب شرقی آسیا به حساب می آیند اما فیلیپین نیز که در این ناحیه قرار دارد با کشورهای ذکر شده قابل قیاس نیست و نمی توان در سفر آن جا شاهد رفتارهای بی ادبانه از سوی مردم و یا حتی بد رفتاری بود. در واقع می توان فیلیپین را علاوه بر با ادب ترین کشور دنیا، بافرهنگ ترین کشور جهان و نجیب ترین مردم دنیا دانست.

  1. مردم فیلیپین همچون ایرانیا در ملاقات با یکدیگر همراه با لبخند دستان یکدیگر را می فشارند
  2. هنگام دست دادن معمولا خانم ها اول باید دستان خود را دراز کنند.
  3. لمس شانه ها و پشت هنگام ملاقات رفتار ناشایستی به شمار می آید.
  4. مردم فیلیپین معمولا از کلمه "نه" استفاده نمی کنند زیرا تاحدودی آنرا بی ادبی می دانند و ممکن است به جای آن از "بعدا" و "شاید" استفاده کنند.

مردم فیلیپین، نجیب ترین مردم دنیا

3- حوزه کارائیب

مکزیک، گواتمالا، باکو، جمهوری دومینیکن، پورتوریکو، باربادوس و باهاما تعدادی از کشورهای حوزه کارائیب می باشند که در این نظرسنجی از رتبه قابل توجهی برخوردار هستند و در مجموع می توان آن ها را جز بافرهنگ ترین کشورهای جهان دانست. در میان کشورهای حوزه کارائیب میتوان مکزیک را به عنوان توریستی ترین و مودب ترین کشور دانست که حتی در رده بندی وبسایت فرندواید توانست رتبه اول دوستانه ترین کشور دنیا را از آن خود کند. با این حال میتوان فهمید با گردش در مکزیک که مهربان ترین کشور جهان نیز است و در کنار تعامل با مردم آن جا نه تنها این امکان وجود ندارد که گردشگران از برخورد اهالی آن جا آزرده خاطر شوند، بلکه به هیچ عنوان کلمه تنهایی در این نقطه از کره خاکی معنا ندارد.

  1. از نکات جالبی که در میان مردم مکزیک دیده می شود این است که اگر شخص غیر اسپانیایی زبان به دنبال یادگیری این زبان باشد آن ها همواره این کار را با خوشرویی تمام انجام می دهند.
  2. مردم برای صدا کردن کسی سوت می‎زنند و معمولاً رفتار بی ادبانه ای تلقی نمی شود.
  3. مردم مکزیک از اینکه شخصی در قرار با آن ها تاخیر داشته باشد واکنشی نشان نمی دهند اما اگر این کار بصورت مدام توسط فردی انجام شود برای آن ها تا حدودی نامید کننده می باشد.
  4. این مورد حتی برای کسانی که در زبان های مختلف اسپانیایی صحبت می کنند تعجب آور است زیرا آنها به جای گفتن qué؟"چه"، از کلمه mande؟ "ببخشید؟"، حتی در بین دوستان و خانواده استفاده می کنند.

مردم مکزیک مودب ترین و دوستانه ترین مردم دنیا

 

سوالات متداول

✅ در کدام کشور پرسیدن شغل افراد بی ادبی محسوب می شود؟

هلند یکی از کشورهایی است که پرسیدن این سوال را نوعی بی احترامی می دانند.

✅ در آلمان چه کارهایی بی ادبی محسوب می شود؟

مطمئنا موارد کمی وجود ندارد اما برای مثال صحبت کردن با شخصی هنگامی که دستتان در جیبات است نوعی بی احترامی محسوب می شود.

✅ در سفر به چین از چه حرکتی خودداری کنیم؟

در چین، تماس چشمی بی احترامی تلقی می شود. 

✅ چه کارهایی در روسیه بی ادبی است؟

سوت زدن در محیط بسته و همچنین هدیه دادن گل با تعداد زوج در این کشور بی ادبی محسوب می شود؟

.

.

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور ارزان استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۹ ، ۱۳:۱۹
alefbatour admin

معرفی کشورهای جهان

این که در کره زمین چند کشور و چند سرزمین وجود دارد یکی از سوالاتی است که همیشه ذهن بسیاری از افراد را گاها مشغول خود می کند. در این بخش با نام اسامی همه ی کشورهای جهان قصد داریم علاوه بر این موضوع به بررسی بخش های مرتبط همچون اسامی همه ی کشورهای جهان، بزرگترین کشورهای جهان، پرجمعیت ترین کشورهای جهان و دیگر موضوعاتی که کم کم با آن ها مواجه می شوید خواهیم پرداخت.

لیست کشورهای جهان

نقشه جهان با پرچم کشورها

تعداد کشورهای جهان

در مجموع 205 کشور مستقل در کره زمین وجود دارد که این تعداد شامل 54 کشور در قاره آفریقا، 47 کشور در قاره اروپا، 46 کشور در آسیا، 12 کشور در آمریکای شمالی و حوزه کارائیب، 27 کشور در آمریکای جنوبی و 19 کشور در قاره اقیانوسیه می باشند.

اسامی کشورهای جهان بر اساس حروف الفبا

نام کشورهای جهان به شکل زیر می باشند.

الف

آذربایجان، آرژانتین، آفریقای جنوبی، آفریقای مرکزی، آلبانی، آلمان، آنتیگوا و باربودا، آندورا، آنگولا، اتریش، اتیوپی، اردن، ارمنستان، اریتره، ازبکستان، اسپانیا، استرالیا، استونی، اسلوواکی، اسلوونی، افغانستان، اکوادور، الجزایر، السالوادور، امارات متحده عربی، امریکا، اندونزی، انگلستان، اوروگوئه، اوکراین، اوگاندا، ایتالیا، ایران، ایرلند، ایسلند،

ب

باربادوس، باهاما، بحرین، برزیل، برونئی، بریتانیا، بلاروس، بلژیک، بلغارستان، بلیز، بنگلادش، بنین، بوتان، بوتسوانا، بورکینافاسو، بوروندی، بولیوی

پ

پاپوا گینه نو، پاراگوئه، پاکستان، پاناما، پرتغال، پرو

ت

تاجیکستان، تانزانیا، تایلند، ترکمنستان، ترکیه، ترینیداد و توباگو، توگو، تونس‌‌، تونگا، تووالو

ج

جامائیکا، جیبوتی

چ

چاد، چک، چین، چین تایپه

د

دانمارک، دومنیکا، دومنیکن

ر

روآندا، روسیه، رومانی

ز

زئیر، زامبیا، زلاند نو، زیمباوه

ژ

ژاپن

س

سائوتومه و پرنسیپ، ساحل عاج، ساموای غربی، سان مارینو، سریلانکا، سلیمان، سنت کریستوفر و نویس، سنت لوسیا، سنت وینست و گرنادین، سنگاپور، سنگال، سوازیلند، سوئد، سودان، سورینام، سوریه، سومالی، سوئیس، سیرالئون، سیشل

ش

شیلی

ص

صربستان

ع

عراق، عربستان سعودی، عمان

غ

غنا

ف

فرانسه، فنلاند، فیجی، فیلیپین

ق

قبرس، قرقیزستان، قزاقستان، قطر

ک

کامبوج، کامرون، کانادا، کرواسی، کره جنوبی، کره شمالی، کاستاریکا، کلمبیا، کنگو، کنیا، کوبا، کوت دیووار، کومور، کویت، کیپ ورد، کیریباس

گ

گابون، گامبیا، گرانادا، گرجستان، گواتمالا، گویان، گینه، گینه استوائی، گینه بیسائو

ل

لائوس، لاتوی، لبنان، لسوتو

م

ماسدونیا، ماداگاسکار، مالاوی، مالزی، مالدیو، مالی، مالتا، جزایر مارشال، ماریتانیا، ماریتیوس، مکزیک، ایالات فدرالی میکرونزیا، مولدوا، موناکو، مونگل، مونتنگرو، مراکش (موراکو)، موزامبیک، میانمار، مجارستان، مصر

ن

نامیبیا، نارو، نپال، نیوزیلند، نیکاراگوئه، نایجر، نیجریه

و

وانوآتو، واتیکان، ونزوئلا، ویتنام

ه

هند، هندوراس، هلند

ی

یمن، یونان، یوگوسلاوی

لیست کشورهای جهان

تمام کشورهای جهان

لیست "ترین های" کشورها در جهان

پرجمعیت ترین کشور جهان

یکی از نکاتی که جا دارد در این بخش به آن اشاره کنیم این است که میزان زاد و ولد در حالت طبیعی از میزان مرگ و میر در جهان بیشتر است و به همین دلیل در هر سال شاهد رشد جمعیت هستیم. لازم به ذکر است که سازمان ملل متحد جمعیت جهان را ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر تخمین زده است. لیست پرجمعیت ترین کشورهای جهان بر اساس به روز ترین آمار به شکل زیر است:

  1. چین      1,439,323,776 
  2. هند       1,379,937,465
  3. آمریکا    330,996,984
  4. اندونزی   273,508,250
  5. پاکستان   220,849,796
  6. برزیل    212,554,056 
  7. نیجریه    206,074,234
  8. بنگلادش  164,681,180
  9. روسیه    145,934,449
  10. مکزیک   128,925,604

در این رتبه بندی ایران با جمعیتی بالغ بر 83 میلیون نفر رتبه 19 پرجمعیت ترین کشورهای دنیا را در اختیار دارد.

پرجمعیت ترین کشورهای جهان

پرجمعیت ترین کشورهای دنیا(تراکم جمعیت کشورهای جهان)

بزرگترین کشور های جهان

بزرگترین کشورهای جهان به شرح زیر می باشند:

  1. روسیه
  2. کانادا
  3. چین
  4. آمریکا
  5. برزیل
  6. استرالیا
  7. هند
  8. آرژانتین
  9. قزاقستان
  10. الجزایر

در این رده بندی ایران با در اختیار داشتن وسعتی معادل ۱٬۶۴۸٬۱۹۵، هجدهمین کشور پهناور دنیا می باشد. جالب است که بدانید روسیه با وسعت ۱۷٬۰۷۵٬۴۰۰، ۱۱٫۴۸٪ از خشکی های جهان را از آن خود کرده است.

بزرگترین کشورهای جهان

روسیه، بزرگترین کشور جهان

پرآب ترین کشور جهان 

وجود منابع آب شیرین در هر کشوری اهمیت بسیار بالایی دارد. آب شیرین، هرگونه آب طبیعی به غیر از آب دریا و آب شور است که در قالب دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، حوضچه‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. پر آب ترین کشورهای جهان بر اساس رده بندی زیر هستند:

  1. برزیل
  2. روسیه
  3. آمریکا
  4. کانادا
  5. چین

پرآب ترین کشورهای جهان

برزیل، پرآب ترین کشور جهان

مطالب جذاب زیر را با مراجعه به لینک های زیر

بی حیاترین کشورجهان

فاصله ایران تا انگلیس چقدر است؟

.

ما با آگاهی از آرزوها و رویاهای شما، گشت و گذار در بهترین نقاط جهان را برایتان فراهم خواهیم کرد. گذراندن تعطیلات در بهترین سواحل دنیا، سفر به اروپا با آخرین تورها در الفبای سفر، گردش در بهترین شهرهای جهان با تور خارجی، تورهای داخلی ارزان قیمت و تورهای خارجی لحظه آخری  همچون پکیج تور ارمنستان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر قطعاً بهترین تجربه سفرهای داخلی و خارجی شما خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۹ ، ۱۲:۱۰
alefbatour admin

شاید برای خیلی از شما این سوال پیش آمده باشد که مسافت ایران تا برخی از کشورهای دنیا چه قدر بود و چه مقدار زمان برای پیمودن این مسیر نیاز است. همراه با آژانس الفبای سفر به این سوالات پاسخ میدهیم.

فاصله هوایی ایران تا کانادا

فاصله ایران تا کانادا با هواپیما چند کیلومتر است؟ مسافت هوایی ایران تا شهر تورنتو 9881 کیلومتر بوده و مدت زمان سفر تا کانادا در صورتی که پرواز مستقیمی وجود داشته باشد حدود 12 ساعت و 49 دقیقه می باشد. مسافت هوایی ایران تا تورنتو با پرواز غیر مستقیم و توقف در کشور دیگر حدود 15 ساعت به طول می انجامد. اما در مطلب فاصله هوایی ایران تا کانادا، فاصله تهران تا ونکوور کانادا که از شهرت زیادی نیز برخوردار است، می باشد. برای اطلاع از مسافت بین این دو شهر خوب است که بدانید مسافت هوایی ایران تا کانادا و شهر ونکوور نیز 10579 کیلومتر بوده و پرواز تهران تا ونکوور بیش از 18 ساعت زمان می برد.

پرچم کانادا

برج سی ان تورونتو کانادا

فاصله هوایی ایران تا آمریکا

با توجه به انتخاب شهرهای مبدا و مقصد در ایران، فاصله ایران تا آمریکا متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال فاصله مشهد که در شرق کشورمان قرار دارد تا سان فرانسیسکو که در غرب آمریکا واقع شده نسبت به شهر ارومیه که در غرب ایران قرار دارد تا نیویورک که در شرق امریکا قرار دارد شش هزار کیلومتر تفاوت دارد.

ما اگر فاصله تهران تا نیویورک را مدنظر قرار دهیم، فاصله پرواز مستقیم تهران تا نیویورک 9,879 کیلومتر است. ولی چون پرواز مستقیم بین دو شهر وجود ندارد و توقف در بین راه صورت می گیرد، مسافت هوایی تهران تا نیویورک حدود 19 ساعت زمان می برد. ( برای اطلاع از قیمت  تورهای خارجی مسیرهای مختلف، الفبای سفر را دنبال کنید.)

فاصله هوایی ایران تا ژاپن

اگر قصد سفر به ژاپن را دارید بهتر است که بدانید مسافت هوایی تهران تا توکیو پایتخت ژاپن حدود 7677.2 کیلومتر است و پرواز تهران تا توکیو حدود 10 ساعت به طول می انجامد.

فاصله هوایی ایران تا استرالیا

فاصله ایران تا استرالیا نسبت به شهرهای اروپایی بسیار بیشتر است. به عبارتی دیگر فاصله ایران تا استرالیا با هواپیما و یا تهران تا ملبورن حدود 12600 کیلومتر است و پرواز تهران تا ملبورن حدود 16 ساعت طول می کشد. در مورد شهر دیگر استرالیا سیدنی نیز باید گفت که فاصله هوایی تهران تا سیدنی نیز  12902 کیلومتر بوده و پرواز تهران تا سیدنی 16 ساعت و نیم زمان می برد.

جاده و کوه های زیبای استرالیا

فاصله هوایی ایران تا فرانسه

اگر برای سفر خود کشور فرانسه را انتخاب کرده اید، باید مطلع باشید که مسافت هوایی تهران تا پاریس حدود 4221 کیلومتر است که پرواز تهران تا پاریس حدود 5 ساعت و 45 دقیقه زمان می برد.

فاصله هوایی ایران تا آلمان

فاصله ایران تا آلمان چقدر است؟ در مورد مسافت ایران تا آلمان به صورت جزیی تر خواهیم گفت و در مورد شهرهای مختلف آلمان بهتر است که بدانید، فاصله هوایی تهران تا فرانکفورت 3775 کیلومتر بوده و پرواز تهران تا فرانکفورت 5 ساعت به طول می انجامد. 
در مورد مسافت بین ایران تا شهر دیگر آلمان هامبورگ باید گفت که فاصله هوایی تهران تا هامبورگ 3763 کیلومتر بوده و  پرواز تهران تا هامبورگ 5 ساعت زمان می برد.

 و اما برلین، پرواز تهران تا برلین حدود 5 ساعت زمان می برد و فاصله هوایی تهران تا برلین  ۳۵۱۳ کیلومتر می باشد.شهر پرطرفدار دیگر آلمان مونیخ نیز، فاصله هوایی تهران تا مونیخ 3534 کیلومتر بوده و پرواز تهران تا مونیخ حدود 4 ساعت و 50 دقیقه زمان می برد.

فاصله هوایی ایران تا ایتالیا

فاصله هوایی تهران تا رم ۳۴۲۴ کیلومتر است و پرواز تهران به رم نیز بیش از 5 ساعت زمان می برد.اما شهر محبوب دیگر ایتالیا میلان، فاصله هوایی تهران تا میلان 3689 کیلومتر بوده و پرواز تهران میلان حدود 5 ساعت به طول می انجامد.

فاصله هوایی ایران تا سوئد

اگر برای سفر به سوئد چمدانهای خود را بسته اید و به دنبال اطلاعات پرواز خود هستید بهتر است که بدانید فاصله هوایی تهران تا استکهلم 3566 کیلومتر می باشد و پرواز تهران تا استکهلم حدود 5 ساعت زمان می برد.

زیبایی ها و درختان رنگارنگ سوئد

مطالب بیشتر و تکمیلی را در ادامه مطالعه نمایید.

ساعت پرواز تهران استانبول امروز

پرواز تهران استانبول کی باز میشود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۹ ، ۱۰:۳۵
alefbatour admin

شاید برای شما پیش آمده باشد که موقع رزرو بلیط هواپیما نام پرواز سیستمی و چارتری را شنیده باشید. اما این پرواز سیستمی  چیست؟ الفبای سفر پاسخ سوال شما را میدهد.

پرواز سیستمی چیست

پرواز های سیستمی که به آن پروازهای برنامه ایی هم گفته میشود برای دوره های طولانی توسط خطوط هواپیمایی برنامه ریزی می شود. پرواز های برنامه ای تنوع مسیرهای پروازی زیادی دارند. این پروازهای سیستمی بسیار منظم بوده و دارای  برنامه و ساعت مشخصی هستند که  شامل بیشتر پرواز خطوط مهم ایران هستند.

گردشگران می توانند از 2 روش بلیط این پروازها را خریداری کنند: برای خرید پرواز سیستمی هواپیما راه اول این است که این بلیط پرواز های سیستمی از آژانس های مسافرتی تهیه کنند و روش دیگر تهیه بلیط توسط خطوط هواپیمایی است. قیمت بلیط پرواز های سیستمی برای خردسالان سنین ۲ تا ۱۲ سال به صورت نیم بها محاسبه میشود.

در بعضی از ایرلاینها نیز از جمله ایران ایر برای ایثار گران برای خرید پرواز سیستمی، هزینه بلیط دارای تخفیف میباشد. برای اطلاع از سایر اطلاعات پروازی، مجله گردشگری آژانس هواپیمایی الفبای سفر را دنبال کنید.

ویژگیهای بلیط سیستمی

رزرو طولانی مدت: یکی از ویژگیهای بلیط سیستمی این است که میتوان از مدت زمان قبل بلیط را تهیه کنید، به طور نمونه مسافری که قصد دارد در شهریور ماه سفر کند از چند ماه زودتر میتواند نسبت به تهیه بلیط اقدام کند.
تغییر تاریخ: تغییر تاریخ بلیط به این شکل است که هر کلاس پروازی قوانین خاص خود را داد و با توجه به کلاس پروازی انتخاب کرده مسافر باید جریمه بپردازد و تاریخ سفر را تغییر دهد.

تفاوت بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

تفاوت پروازهای چارتری و سیستمی

امکان تغییر در برنامه پرواز های سیستمی

در پرواز های سیستمی تهیه بلیط هواپیما سیستمی ارزان برای مسافران در فواصل زمانی طولانی مدت امکان پذیر است.در طول این نوع پروازها در طول زمان، این احتمال وجود دارد که در فصل های مختلف و همچنین با توجه شرایط بازار این برنامه ها دچار تغییرات شوند.

امکان کنسل کردن بلیط پرواز سیستمی

بلیط پرواز های برنامه ای از شرکت هواپیمایی یا آژانس های مسافرتی که مجوز بند الف را دارند قابل تهیه هستند.در پرواز های برنامه ای با توجه به زمان در خواست کنسلی و همچنین کلاس پروازی، مسافر میتواند بلیط پرواز را کنسل کند.جریمه کنسلی بلیط های پرواز سیستمی بین پنج درصد تا صد درصد قیمت بلیط هواپیما در نظر گرفته شده است .

در پرواز های برنامه ایی ریسک خالی ماندن صندلی های هواپیما برعهده ایرلاینهای هواپیمایی بوده است.در پرواز های سیستمی هزینه ها بر اساس کلاس پروازی دارای ثبات قیمت است و نرخ فروش بلیط تغییر نمیکند .

مزایای بلیط هواپیمای سیستمی

امکان کنسل کردن بلیط هواپیما در نوع سیستمی

مسافر جا مانده در پروازهای سیستمی

اگر مسافری از پروازهای سیستمی جا بماند در این شرایط محاسبه طبق کلاس پروازی انجام میشود و نرخ بلیط بین ۴۰% تا ۵۰% مبلغ بلیت مسترد می شود .در صورتی که به دلیل شرایط آب و هوایی در پروازهای، برنامه ای پرواز آن کنسل شود، امکان استرداد وجه برای مسافران وجود دارد.

روند کاری نیز به این شکل است که بعد از یک روز کاری و در صورت درخواست کنسلی، مبلغ وجه بازگردانده میشود.بر اساس قوانین هواپیمایی کشور، همیشه کانترهای پرواز نیم ساعت قبل از پرواز بسته میشوند و اگر پس از آن زمان مسافر مراجعه کند، کانتر مورد نظر برای پذیرش مسافر هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرد و مسافر جا مانده از پرواز محسوب میشود.


معایب بلیط هواپیمای سیستمی

امکان واریزی مجدد مبلغ بعد لغو پرواز سیستمی

مزایای خرید بلیط سیتمی هواپیما

-ثبات در هزینه بلیط بدون افزایش قیمت در ایام خاص 
- امکان استرداد بلیط و حتی باز پرداخت بخشی از مبلغ بلیط
-تهیه بلیط برای اطفال زیر 2 سال با تخفیف 10 درصدی 
-امکان رزرو بلیط سیستمی هواپیما در بازه زمانی طولانی مدت
-تنوع زیاد در مسیرهای پروازی
-پرواز هایی منظم با ساعت و برنامه ریزی مشخصی

معایب پروازهای سیستمی

مهمترین چیزی که باعث میشود تا گردشگران بلیط هواپیمای سیستمی را تهیه نکند هزینه آن است. در پروازهای سیستمی قیمت بلیط هواپیما طبق مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری مشخص میگرد و با هزینه بلیط هواپیما در پروازهای چارتر دارای اختلاف قیمت زیادی است.

برای برطرف شدن تفاوت قیمتها در سال های اخیر، دولت طرح های شناور کردن قیمت ها را اجرا کرده تا خطوط هواپیمایی در نرخ گذاری امکان مانور زیادی داشته باشند و بتوانند با آژانس های گردشگری و سایر شرکت های هواپیمایی رقابت کنند. اما با این حال این طرح ها همچنان در کم و زیاد کردن هزینه ها توسط خطوط پروازی محدودیت دارد.

 خرید بلیط هواپیما چارتری


قیمت بالای بلیط سیستمی نسبت به چارتری

بلیط چارتر چیست؟

چارتر در لغت به معنی اجاره کردن هتل ، قطار، هواپیما و … به صورت دربست است اما کاربرد این کلمه در ایران برای بلیط هواپیما استفاده میشود. بیشتر اوقات، آژانس های مسافرتی بلیط های هواپیما در مسیرهای پر رفت و آمد را به شکل عمده خریداری می کنند تا نسبت به خرید تک بلیط، هزینه کمتری پرداخت کنند. برای خرید بلیط چارتر ارزان باید به آژانس ها و شرکت های چارتر کننده مراجعه کنید.

همه و یا بخشی از مسیرهای هوایی پر تردد و پرمقصد توسط شرکت های چارتر کننده و آژانس ها اجاره میشود و شرکتهای چارتر کننده و نه ایرلاین بلیط ها را قیمت گذاری می کنند. به این علت است که نرخ این بلیط ها متغیر بوده و ممکن است همزمان در یک پرواز مسافری در داخل هواپیما همان بلیط شما را با نصف قیمت تهیه کرده باشد. 

زمانی این اتفاق می افتد که روز پرواز نزدیک بوده ولی تعدادی از بلیط های شرکت چارتر کننده به فروش نرسیده باشد. در این موقع برای جلوگیری از ضرر، بلیط ها چارتری ارزان تر به فروش می رسند تا جلوی ضرر گرفته شود. در هنگام تعطیلات که تعداد مسافران زیاد است نه تنها بلیط چارتر ارزان را نمی توان خریداری کرد بلکه در این مواقع به دلیل افزایش متقاضی، نرخ این بلیط ها گران تر نیز می شود. به عبارتی به دو بخش تقسیم میشوند:

فول چارتر: حالتی است که همه صندلی‌های یک پرواز چارتر می‌شوند.
سیت چارتر: به زمانی گفته مشود که تعدادی از صندلی‌های یک پرواز چارتر شوند.

انواع پروازهای چارتر بر اساس زمان

بر اساس زمان سه نوع چارتر وجود دارد که عبارت است از:

پرواز چارتر شناور

در این حالت چارترکننده به طور نمونه برای سه ماه تابستان همه یا تعدادی از صندلی‌های یک پرواز را چارتر می‌کند و در طول همین ماه بلیط رفت و برگشت آن را به فروش میرساند. در این حالت بلیط برگشت دارای محدودیت زمانی نیست. 

پرواز چارتر back to back

بلیط چارتر بک تو بک (back to back) به این شکل است که چارترکننده، بلیط‌های چارتر را با یک فاصله‌ی زمانی مشخص بین زمان رفت و برگشت به فروش میرساند. به طور نمونه شما بلیط لحظه آخری چارتر استانبول تهیه کردید و به شما گفته میشود که تاریخ بلیط برگشت باید نهایتا تا دوهفته بعد از پرواز رفت شما باشد.

پرواز چارتر بلاک

بلیط هواپیما بلاک برای زمانی است که چارترکننده باید یک تاریخ مشخص هم برای بلیط‌های رفت و هم بلیط برگشت را تعیین کند و بفروشد. به این معنی که اگر در تاریخ 14 آبان قصد دارید بلیط پرواز تهیه کنید به شما گفته میشود که تنها در تاریخ 14 آبان بلیط رفت و در تاریخ 20 آبان بلیط برگشت پرواز چارتر شما وجود دارد و در تاریخهای دیگر نمیتوانید بلیط هواپیما چارتری ارزان را تهیه کنید.

رزرو بلیط هواپیما چارتری

فروش بلیط های چارتری به صورت لحظه آخری

قبل از پرواز مطالب مرتبط را بخوانید

مقدار  بار مجاز پروازهای خارجی 

نکات لازم نگهداری از وسایل و مدارک در پرواز

تور لحظه آخری استانبول

تفاوت بلیط چارتر و سیستمی

چهار تفاوت مهم بین بلیط چارتر و سیستمی وجود دارد که این تفاوتها عبارتند از:

فروشنده بلیط هواپیما

مهم‌ترین تفاوت بلیط پرازهای سیستمی و چارتری این است که بلیط سیستمی توسط شرکت‌های هواپیمایی یا نمایندگی‌های معتبر به فروش میرسد.

زمان فروش بلیط

تفاوت دیگر بلیط چارتر و سیستمی این است که برنامه‌  پروازهای سیستمی و رزرو بلیط سیستمی هواپیما در طول سال از سوی ایرلاین مشخص میشود و اینکه در چه روزهایی از هفته و به کدام مقصد هواپیما شما پرواز دارد و هزینه آن پرواز نیز در کل طول سال مشخص است.

کنسل کردن پرواز

در پرواز چارتر ارزان قیمت این امکان که بتوانید تاریخ یا ساعت پرواز خود را تغییر بدهید وجود ندارد و هزینه‌ پرداخت شده هم تقریبا بدون بازگشت است، ولی در پروازهای سیستمی می‌توانید تاریخ یا حتی ساعت پرواز خود را تغییر بدهید، یا حتی بلیط خود را کنسل کرده و پس از کسر شدن جریمه‌ی کنسلی، مبلغ بلیط را دریافت کنید. برای سفر با پرواز چارتری و اطلاع از قیمت تورهای لحظه آخری ما را دنبال کنید.

قیمت بلیط پروازهای سیستمی و چارتری 

در پرواز سیستمی قیمت بلیط هواپیما در ایرلاین‌های مختلف، قیمت بلیط برای کودکان بین ۵۰ تا ۷۵ درصد بلیط بزرگسالان است و برای نوزادان نیز بین نرخ آن ۱۰ تا ۳۰ درصد قیمت بلیط بزرگسالان میباشد.ولی در پرواز چارتر، قیمت بلیط پرواز برای همه افراد بالای ۲سال یکسان است. 

مزایا و معایب بلیط هواپیما چارتری

تفاوت قیمت بلیط های سیستمی و جارتری 

 

سوالات متداول

آیا امکان تغییر مشخصات بعد از رزرو بلیط هواپیما وجود دارد؟

اگر بلیط شما از نوع سیستمی باشد خیر اما در بلیط چارتر این درخواست بنابر قوانین چارتر کننده قابل پیگیری است اما باز هم به ندرت این اتفاق می افتد.

ترمینال های فرودگاه مهرآباد مخصوص چه پروازهایی هستند؟

  • ترمینال 1:کیش ایر و زاگرس
  • ترمینال 2 : ایران ایر - ایر تور - آتا - قشم ایر - معراج  نفت
  • ترمینال 4 : ماهان - کاسپین - آسمان - اترک - تابان - سپاهان - ساها - سپهران

در صورتی که به پرواز نرسم می توانم هزینه پرداخت شده را پس بگیرم؟

در صورتی که بلیط از نوع سیستمی باشد میتوان نسبت به کد پروازی مبلغی دریافت کنید ولی در بلیط های چارتری کاملا باطل و هیچ مبلغی چارتر کننده به مسافر بر نمیگرداند.

قیمت بلیط هواپیما برای نوزاد و کودک چگونه است؟

بلیط های چارتری دو نرخ دارد. قیمت بلیط برای نوزاد (زیر 2 سال) که احتیاج به صندلی ندارد متفاوت است و بالاتر از 2 سال بزرگسال محسوب می شود. بلیط های سیستمی نیز 3 نرخ دارند. قیمت بلیط برای نوزاد (زیر 2 سال)، کودک (2 تا 12 سال) و بزرگسال (بالای 12 سال) متفاوت است. توجه داشته باشید که برای نوزاد صندلی جداگانه اختصاص نمی یابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۹ ، ۱۶:۳۴
alefbatour admin